Opublikowane na Powiat Suski Wiadomości: Sucha Beskidzka 24, Zawoja, Maków Podhalański, Jordanów, Stryszawa (https://www.powiatsuski24.pl/)

Reklama w mediach społecznościowych dla małych firm. O czym warto pamiętać?

Media społecznościowe to skuteczny sposób na reklamę także dla najmniejszych firm. Jak zyskać na niej jak najwięcej?

Z mediów społecznościowych na całym świecie korzysta regularnie nawet ponad miliard użytkowników. Także w Polsce ich liczba jest bardzo wysoka. Media społecznościowe, w tym Facebook, Instagram, Twitter czy Snapchat to wygodny sposób komunikacji i pozyskiwania informacji. To także skuteczny sposób na promocję – reklamy na Facebooku czy na Instagramie regularnie prowadzone są przez wiele przedsiębiorstw.

Social media marketing, czyli marketing w mediach społecznościowych to doskonały wybór także dla małych firm. O czym warto pamiętać przy reklamie na Facebooku czy Instagramie?


W artykule poruszono następujące tematy:



Social media marketing – co to jest?


Marketing bazujący na mediach społecznościowych, czyli social media marketing to grupa metod, które mają na celu zdobywanie nowych klientów i zachęcanie ich do akcji przy pomocy mediów społecznościowych.


Do promocji wykorzystuje się wtedy różnego rodzaju serwisy wskazane powyżej. Najbardziej popularne są reklamy na Facebooku, a także reklama na Instagramie, ale reklamodawca może wybrać także inne media.


Głównym celem reklamy w mediach społecznościowych jest zaangażowanie odbiorcy i zachęcenie go do wykonania konkretnych akcji, na przykład dokonania zakupu. Dodatkowo, media społecznościowe zachęcają do dzielenia się informacjami z innymi ich użytkownikami, co pozwala na zwiększenie tak zwanych zasięgów, dlatego też przekaz reklamowy może trafić wtedy do znacznie większej grupy odbiorców.


Dzisiaj social media marketing jest jedną z najbardziej popularnych metod reklamy w internecie. Działania marketingowe tego rodzaju wybierane są zarówno przez duże korporacje, jak również przez mniejsze firmy, w tym także te, które dopiero zaczynają swoją działalność.


Zalety reklamy w mediach społecznościowych:



Te wszystkie zalety powodują, że obecnie reklama na Facebooku czy Instagramie jest tak popularna i chętnie wybierana przez wielu przedsiębiorców, w tym także przez małe firmy.



Reklama na Facebooku i Instagramie – na czym to polega?


Działania reklamowe w mediach społecznościowych polegają na przygotowywaniu atrakcyjnego dla odbiorców przekazu reklamowego oraz na jego prezentacji odbiorcom, którzy następnie mogą także dzielić się nim z innymi osobami.


W przypadku reklamy na Instagramie oraz na Facebooku, na których pragniemy się skupić, centrum aktywności jest tak zwany fanpage, czyli strona fanowska, która służy do publikacji wpisów, a także stanowi miejsce komunikacji firmy z jej fanami.


Firmowy fanpage wymaga odpowiedniego przygotowania oraz systematycznej aktualizacji. Firma może wówczas publikować własne wpisy, dzielić się innymi wpisami, komentować wypowiedzi fanów. Działania te powinny mieć charakter aktywizujący, dlatego bardzo często firmy organizują też różne konkursy z nagrodami, angażujące ankiety.


W przypadku małej firmy informacje prezentowane na Facebooku czy Instagramie mogą odnosić się do jej asortymentu, do aktualnych wydarzeń, na przykład obchodzonych świąt, mogą mieć charakter zapytań zachęcających do odpowiedzi. Wpisy te mogą mieć zarówno charakter samej treści, ale również mogą być uzupełnione o grafiki, filmy, animacje. Stosowanie różnych formatów pozwala na urozmaicenie przekazu.


Reklama na Facebooku czy Instagramie nie powinna być jednocześnie zbyt nachalna dla odbiorców, dlatego też najlepiej nie dodawać zbyt dużej liczby wpisów, aby nie „bombardować” odbiorców. Także wpisy powinny być taktowne, nie powinny obrażać różnych grup odbiorców, ponieważ wtedy mogą przynieść całkowicie odwrotny efekt i doprowadzić do wizerunkowej porażki firmy.


Powyższe działania firma może realizować bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów, ale reklamy na Facebooku oraz na Instagramie dostępne są także w wersji płatnej, dającej reklamodawcom szersze możliwości w docieraniu do wybranej grupy docelowej.


Płatna reklama w mediach społecznościowych


Marketing w mediach społecznościowych może bazować również na wykorzystaniu płatnych metod. W przypadku Facebooka to Facebook Ads, a dla Instagrama – Instagram Ads. Płatne reklamy pozwalają na zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz jej oferty oraz na zdobycie nowych klientów jeszcze łatwiej.


Dużą zaletą płatnej reklamy na Facebooku oraz na Instagramie jest możliwość skierowania jej do wybranej grupy docelowej. Media społecznościowe posiadają szeroką gamę informacji dotyczących swoich klientów, w tym między innymi na temat ich:



Dzięki temu reklama może być personalizowana, czyli można skierować ją do konkretnych użytkowników serwisów społecznościowych, którzy spełniają dane cele.


Skierowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców to dla małej firmy korzystne rozwiązanie, ponieważ wtedy jej przekaz jest prezentowany osobom, które będą nią najbardziej zainteresowani, a tym samym szansa na skorzystanie z oferty będzie wśród nich wyższa.


Reklamę płatną firma może przygotować także samodzielnie. W tym celu konieczne jest utworzenie fanpage’a swojej firmy, a następnie skonfigurowanie reklamy w specjalnym menedżerze reklam.


Płatna reklama w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads oraz Instagram Ads pozwala także na ustalenie budżetu reklamy, aby reklamodawca mógł zmieścić się w wyznaczonym limicie. Dla wielu małych firm to duże udogodnienie, ponieważ nie chcą one przeznaczać na reklamę wysokich kwot i wolą posiadać nad nimi kontrolę.


Czy lepiej reklamować się samemu czy z agencją social media?


Powyższe działania w ramach reklamy w mediach społecznościowych przedsiębiorca może prowadzić zarówno samodzielnie, jak również może skorzystać z usług zewnętrznych agencji, które specjalizują się w tym właśnie zakresie.


Samodzielna reklama w social media jest dla przedsiębiorcy najbardziej korzystna cenowo, ponieważ nie musi on ponosić wtedy żadnych dodatkowych kosztów. Musi jedynie zaangażować swój czas na przygotowywanie wpisów oraz na interakcję z odbiorcami.


Prowadzenie działań reklamowych we własnym zakresie jest jednak wymagające, nie tylko pod względem czasowym, ale także technicznym. Warto poznać podstawy reklamy w mediach społecznościowych, by tworzyć je we własnym zakresie z maksymalną skutecznością.


Alternatywnym rozwiązaniem jest agencja social media, czyli agencja reklamowa, która specjalizuje się w prowadzeniu działań w mediach społecznościowych. W tym przypadku firma może powierzyć wszystkie działania specjalistom z agencji, którzy mogą od zera przygotować jej fanpage, a następnie regularnie uzupełniać go o nowe wpisy, a także komunikować się w imieniu firmy z jej fanami.


Skorzystanie z usług agencji social media dla reklamy na Facebooku czy Instagramie jest dla firmy bardziej korzystne pod kątem efektywności tych działań. Koszty nie są przy tym wysokie – rozpoczynają się już od około 5-10 złotych na dzień!


Shine On Agency – profesjonalna reklama w mediach społecznościowych


Do wybrania swoich usług w zakresie reklamy w mediach społecznościowych zaprasza Agencja Social Media Shine On Agency z Krakowa. Swoim klientom zapewnia kompleksową obsługę w ramach reklamy na Facebooku oraz Instagramie.


Dzięki swojej szerokiej wiedzy oraz doświadczeniu Agencja Social Media Shine On Agency prowadzi skuteczne i przystępne cenowo kampanie dla wszystkich zainteresowanych klientów, w tym także dla mniejszych firm.

Artykuł Partnera

Adres źródła: https://www.powiatsuski24.pl/polecamy/reklama-w-mediach-spolecznosciowych-dla-malych-firm-o-czym-warto-pamietac/817