Opublikowane na Powiat Suski Wiadomości: Sucha Beskidzka 24, Zawoja, Maków Podhalański, Jordanów, Stryszawa (https://www.powiatsuski24.pl/)

Gdzie kupić części zamienne do aut zabytkowych, oldtimerów i samochodów, których już nie produkują? My już wiemy!

Na polskich drogach można nadal spotkać samochody, które lata świetności już dawno mają za sobą i, co ważniejsze, ich produkcja zakończyła się wiele lat temu. Widoczne są również marki, które całkowicie zniknęły ze współczesnej mapy motoryzacyjnej świata. Czy właściciele takich samochodów mają nadal możliwość zakupu odpowiednich części zamiennych? Oczywiście, że tak!

Determinanta zakupowa

Kupując samochód zwracamy przede wszystkim uwagę na cenę, rok produkcji, wyposażenie, układ napędowy, spalanie, pojemność bagażnika oraz wiele innych parametrów, które mają nam ułatwić codzienną eksploatację pojazdu. Jednak dla wielu kierowców kluczową kwestią jest również dostępność na rynku części zamiennych do konkretnego modelu i marki auta. Zazwyczaj nie stanowi to żadnego problemu w przypadku aktualnie produkowanych modeli samochodów. Schody zaczynają się przy autach, których produkcja już dawno została zakończona lub prowadzono ją w bardzo krótkim okresie czasu.

Samochody, z którymi jest problem

Takie marki, jak np. Saab, Daihatsu, Lancia, Daewoo, Jensen, Łada czy nawet Wartburg, to samochody, do których, wydawać by się mogło, trudno będzie dostać nawet podstawowe części zamienne, o elementach blacharskich nie wspominając. Nic bardziej mylnego. Znaleźliśmy miejsce, w którym motoryzacyjne dinozaury mogą otrzymać dobrej jakości, pasujące podzespoły w przystępnej cenie. Sklep internetowy Ucando.pl zaskoczył nas mnogością oferty części do poszczególnych modeli samochodów. Obok wyżej wspomnianych marek znaleźliśmy asortyment do takich motoryzacyjnych perełek, jak np. UAZ, Westfield, Zastava, Trabant, Triumph, Chrysler, Rover, Oldsmobile, GAZ czy FSO.

Tata

Jest kilka marek samochodów, do których szczególnie trudno jest dostać odpowiednie części zamienne. Problemy w tym względzie mają na pewno właściciele samochodów indyjskiego koncernu Tata. W latach 2008-2011 na polski rynek trafiły m.in. modele Indica, Safari czy Tata Xenon. Dziś bardzo trudno jest dostać części zamienne do tych samochodów. Można znaleźć jedynie używane elementy, głównie blacharskie, jednak ich jaskość techniczna pozostawia dużo do życzenia.

Daihatsu

Również właściciele japońskich modeli koncernu Daihatsu mogą mieć pewne problemy z zapleczem części zamiennych, lecz na pewno nie tak duże, jak użytkownicy indyjskiego Tata. W Polsce nadal można spotkać na drogach niektóre modele Daihatsu, jak np. Sirion czy Cuore. Jeśli ktoś jest szczęśliwym właścicielem Daihatsu to spokojnie zaglądając np. tutaj: https://www.ucando.pl/auto, znajdzie dość pokaźny asortyment zamienników, łącznie z osprzętem jednostki napędowej, układu hamulcowego czy zawieszenia.

Saab

Problemów ze znalezieniem części zapasowych nie powinni mieć również użytkownicy pięknych Saabów, jednak dzisiejsze ceny niektórych elementów do tych samochodów są naprawdę wysokie. Wiele elementów do Saaba, zwłaszcza mechanicznych, pasuje z Opla Insignii. Gorzej jest z elementami nadwozia. Znalezienie dobrej jakości zamienników już jest nie lada sukcesem, jednak ich ceny liczyć trzeba w tysiącach (np. zderzak do Saaba 9-5 drugiej generacji kosztuje plus/minus 2500 zł).

Łada, FSO

Miłośnicy rosyjskiej motoryzacji, a zwłaszcza marki Łada, nie mają powodów do zmartwień jeśli chodzi o zaplecze techniczne. Mimo tego, że ilość dostępnych obecnie części zamiennych nie jest zbyt imponująca, to jednak bez większych problemów można dostać większość elementów do praktycznie każdego układu rosyjskiego auta. Również użytkownicy rodzimych pojazdów FSO mogą być spokojni. Dostanie części np. do Poloneza nie stanowi problemu. Dzisiejszy rynek obfituje w dużą ilość dobrej jakości zamienników za niewielkie pieniądze.


Artykuł Partnera

Adres źródła: https://www.powiatsuski24.pl/polecamy/gdzie-kupic-czesci-zamienne-do-aut-zabytkowych-oldtimerow-i-samochodow-ktorych-juz-nie-produkuja-my-juz-wiemy/pkm