Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 20.01.2017, 09:04
Prowadzenie salonu sukien ślubnych
Z uwagi na specyfikę branży prowadzenie salonu sukien ślubnych często określane jest na forach internetowych jako typowo „kobiecy” biznes. Prawda jednak jest taka, że biznes nie ma płci, a salony ślubne to jedno z trudniejszych przedsięwzięć na rynku.

Pierwszą przeszkodą, jaką możemy napotkać podczas próby rozwijania biznesu tego typu, jest konieczność zgromadzenia dużego kapitału początkowego. Samo wynajęcie lub zakup lokalu mogą już pochłonąć znaczne środki – salon sukien ślubnych powinien być zlokalizowany możliwie najbliżej centrum miasta, lub też w dzielnicy powszechnie uważanej za prestiżową i elegancką, gdyż tak przedstawiają się wartości, z którymi powinien identyfikować się odnoszący sukcesy salon. Sam lokal także powinien się z nimi kojarzyć – powinien być jasny i przestronny, wyposażony w odpowiednie miejsce prezentacji sukien, przebieralnie oraz udogodnienia takie jak na przykład kącik wypoczynkowy – należy pamiętać, że mierzenie i wybór sukien często trwa wiele godzin oraz że przyszłe panny młode nie przychodzą na zakupy same. Istotny także jest projekt całego lokalu, gdyż oprócz części reprezentacyjnej warto także zadbać o to, aby te suknie, które nie znajdują się na wystawie, miały swoje miejsce, odpowiednio dostosowane do zasad ich przechowywania. Suknie zajmują dużo miejsca, więc w przypadku dużego biznesu samo zaplecze sklepowe może nie wystarczyć. Wtedy z pomocą przychodzą nam magazyny do wynajęcia, dzięki którym modele bardziej sezonowe lub nadwyżki kolekcji znajdą swoje bezpieczne miejsce.

Najbardziej istotną kwestią podczas prowadzenia takiego biznesu jest umowa z dystrybutorami sukien ślubnych. Na początku dobrze jest zacząć od współpracy z jednym z nich i w miarę rozwoju firmy rozszerzać swoją działalność. Wszystko to musi być poprzedzone konkretnym researchem na rynku ślubnym – które marki cieszą się największym powodzeniem klientek i jakie będą koszty naszej współpracy? Należy także pamiętać o kosztach dodatkowego wyposażenia, takiego jak manekiny, które pozwolą na właściwą ekspozycję naszego towaru. Konieczne jest także zaaranżowanie wystawy w taki sposób, aby przyciągała ona wzrok potencjalnych klientek. Proste sztuczki, takie jak na przykład podświetlenie ekspozycji, pozwolą uzyskać niemal bajkowy efekt.

Rynek ślubny jest dość sezonowy – niektóre miesiące są bardziej popularne niż inne, co skutkuje okresami przestoju w sprzedaży. Warto pomyśleć o rozszerzeniu działalności nie tylko o kreacje poprawinowe czy też suknie dla druhen i teściowych, lecz także o asortyment taki jak sukienki komunijne, ubranka do chrztu czy nawet suknie wieczorowe. Takie rozwiązanie pozwoli nam na zapewnienie firmie płynności finansowej.

Z czasem należy zastanowić się nad zatrudnieniem dodatkowych pracowników. O ile konsultant czy konsultantka obecna jest od początku funkcjonowania przedsiębiorstwa, tak zatrudnienie krawcowej jest już kwestią fakultatywną. Z pewnością będzie to jednak bardzo przydatne stanowisko, gdyż dokonywanie niezbędnych poprawek będzie można zaproponować w ramach jednej usługi. Innym dodatkowym stanowiskiem jest kierowca – suknie często mierzone są w domu – szczególnie jeśli oferujemy możliwość telefonicznego umawiania się na przymiarki, która jest bardzo wygodna dla osób niedostępnych w typowych godzinach pracy, którym podlega także nasz salon – lub też zamawiane pod określony adres po zakupie.

Jak widać, rynek ślubny nie jest gałęzią biznesu tak prostą, jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać. Jednak przy świadomości możliwych trudności i ograniczeń możliwe jest odniesienie w niej sukcesu. Kluczowa jest orientacja w tematyce branżowej oraz chęć ciągłego rozwoju.

Artykuł Partnera