Największą sumę pieniędzy stracił 52-letni mieszkaniec powiatu suskiego, z którym skontaktował się telefonicznie oszust, podając się za pracownika banku. Pokrzywdzony uwierzył rozmówcy i by „zabezpieczyć pieniądze” w banku, podał oszustowi wygenerowane kody Blik. W efekcie stracił ze swojego konta ponad 19 tys. złotych. Kolejnym pokrzywdzonym, który uwierzył oszustom, była 37-letnia mieszkanka powiatu suskiego. Kobieta nie zweryfikowała ogłoszenia inwestowania w krypto waluty i przelała pieniądze w celu osiągnięcia szybkich zysków. Zamiast pomnożyć oszczędności, straciła 6600 złotych. Pozostali pokrzywdzeni, tracili pieniądze podczas zakupów w sieci lub poprzez generowanie kodów Blik. Na ich komunikatory wpływały wiadomości od „znajomych” z prośbą o szybki przelew. Pokrzywdzeni nie weryfikowali wiadomości i podawali kody umożliwiające szybki przelew z ich konta, w wyniku czego tracili pieniądze.
Apelujemy o ostrożność podczas rozmów telefonicznych, gdzie w grę wchodzą pieniądze, a w szczególności, kiedy jesteśmy poddawani presji czasu, jak również, kiedy robimy zakupy w serwisach internetowych. Zanim udostępnimy kody do szybkich przelewów, należy zweryfikować tożsamość nadawcy. Wystarczy zadzwonić, aby upewnić się, czy to faktycznie krewny lub znajomy znalazł się w potrzebie.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.