Z OSTATNIEJ CHWILI
Czytanie na trawie – lato z książką w Makowie Podhalańskim / Pomoc dla Poli – osieroconej dziewczynki z Starej Wsi / PSL chce znieść dwukadencyjność wójtów, burmistrzów i prezydentów miast / OSP Stryszawa świętuje 80-lecie istnienia! Gminne obchody Dnia Strażaka już 6 lipca / Pożar samochodu w Juszczynie / Cysterna z wodą pitną dostępna przy ODK – ważna informacja dla mieszkańców / Gmina Zembrzyce z dotacją w ramach programu Małopolska deszczówka 2025 / Polityka: Tusk: Opozycja atakuje, gdy państwo odzyskuje kontrolę nad granicą / Poważny wypadek w Mucharzu na DK28 / Podziękowania po Jubileuszu 80-lecia OSP Maków Dolny / Miasto Jordanów z promesą na Zrównoważony Rozwój Ekologiczny / Góralska siła jedności ! Klip do Ciebie Boga Wysławiamy / Zdarzenie drogowe w Śleszowicach / Gmina Stryszawa w obliczu kryzysu wodnego – apel Wójta do mieszkańców / Niemal setka załóg na liście zgłoszeń do Valvoline Rajdu Małopolski 2025! / Będzie gorąco. Przed nami upały!
Dodano dnia 26.11.2021, 15:39
Czujność 23-latki uratowała ją przed utratą pieniędzy
Oszust podający się za pracownika banku poinformował kobietę telefonicznie, że jej oszczędności na koncie są zagrożone. 23-latka podała kody do konta bankowego, lecz po szybkim sprawdzeniu stanu swoich rachunków, zablokowała kredyt wzięty przez oszusta. Gdyby nie jej czujność straciłaby ponad 3 tys. zł.
25 listopada br. do Komisariatu Policji w Makowie Podhalańskim zgłosiła się 23-letnia mieszkanka powiatu suskiego, która złożyła zawiadomienie w związku z oszustwem na tzw. „pracownika banku”. Do kobiety zadzwonił fałszywy pracownik banku, który poinformował ją, że jej oszczędności mogą być zagrożone i że na jej dane, został zaciągnięty kredyt. By nie doszło do jego realizacji, nakłonił ją do zainstalowania na swój telefon aplikacji umożliwiającęj zdalny dostęp, a do sprawdzenia jego działania poprosił o przekazanie kodu, który przyjdzie z wiadomością. 23-latka zgodnie z instrukcjami podanymi przez oszusta, wykonała wszystkie czynności, ale zdążyła jeszcze wejść na swoje konto bankowe. Tam zauważyła, że jest złożony wniosek o udzielenie jej kredytu na kwotę ponad 3000 zł i pieniądze zostały już przelane na jej konto. Szybko skontaktowała się telefonicznie z bankiem dzięki czemu, poprzez blokadę bankowości nie doszło do wypłaty. 

Policja apeluje o ostrożność w sieci. Gdy osoba podająca się za pracownika banku wymaga zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania lub aplikacji do zdalnej obsługi telefonu komórkowego, czy pulpitu – rozłącz się i najlepiej z innego aparatu zadzwoń do biura obsługi klienta banku. Nie udostępniaj telefonicznie nikomu swoich danych do logowania w internetowym systemie bankowości elektronicznej, nawet pracownikom banku. Nie autoryzuj przelewów, których sam nie wykonujesz. Każdą taką sytuację powinno się traktować jako próbę oszustwa.
Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image