Z OSTATNIEJ CHWILI
Sucha Beskidzka - Kierowca nissana uderzył w latarnię! / Dawcy krwi nie zawiedli. Udana akcja Klubu HDK PCK Nadzieja w Suchej Beskidzkiej / Jubileusz 75-lecia OSP Tarnawa. (wideo - całość) / Tajemnicza kradzież i zaginięcie na wodzie. Nocna akcja służb nad Jeziorze Mucharskim / Zdarzenie drogowe w Juszczynie. Na miejscu pracują służby / Burzowy vibe na niedzielę / Obchody Jubileuszu 75-lecia Ochotniczej Straży Pożarnej w Tarnawie Dolnej
Dodano dnia 12.09.2024, 12:27
Zamiast zakupionego telefonu komórkowego otrzymał w przesyłce ciastka!
Zakupy przez Internet cieszą się ogromną popularnością, jednakże zawsze należy zachować ostrożność przy takich transakcjach, gdyż fałszywych ogłoszeń nie brakuje. Przekonał się o tym 24-letni mieszkaniec powiatu suskiego, który wysłał oszustowi 4000 złotych i zamiast telefonu komórkowego otrzymał w przesyłce ciastka.

10 września br. do Komendy Powiatowej Policji w Suchej Beskidzkiej zgłosił się 24-letni mieszkaniec powiatu suskiego, który złożył zawiadomienie o oszustwie. Na znanym serwisie ogłoszeniowym znalazł ofertę modelu telefonu komórkowego, którego chciał zakupić. Skontaktował się przez ze sprzedającym, który zapewniał go, że telefon został zakupiony niedawno dla żony, jednakże okazał się nietrafionym prezentem. Pokrzywdzony przelał połowę wartości telefony na wskazane konto, a kiedy otrzymał informację o wysłanej przesyłce, przelał resztę wartości telefonu.

Kilka dni później otrzymał informację, że przesyłka z telefonem czeka na niego w skrytce. Odbierając przesyłkę, zauważył, że wielkość paczki się zgadza jednakże nie waga. Jak się okazało w paczce, zamiast wysokiego modelu telefonu komórkowego w atrakcyjnej cenie, znajdowała się połowa opakowania wafli. 24-latek, spróbował nawiązać kontakt ze sprzedającym, jednakże numer telefonu był już niedostępny.

Aby próbować ustrzec się przed oszustem internetowym pamiętaj o kilku zasadach:

•    uważaj na fałszywe sklepy internetowe. Zamawiając wybrany przedmiot, zwróć uwagę na sprzedającego (jak długo widnieje w serwisie, ilu użytkowników korzystało z jego usług, czy ma pozytywne opinie itp.) oraz czytaj dokładnie opis aukcji i regulamin sklepu, z którego usług zamierzasz skorzystać.
•    zawsze zwracaj uwagę na otrzymywane wiadomości - czy są napisane poprawną polszczyzną i nie zawierają literówek i błędów;
•    negocjacje prowadź w ramach serwisu i nie zgadzaj się na przeniesienie rozmowy na email, telefon czy zewnętrzny komunikator internetowy;
•    nie klikaj w żadne linki, które otrzymasz w wiadomościach poza serwisem (np. szczególnie przesyłane za pomocą komunikatorów czy SMS);
•    sprawdzaj dokładnie adresy stron, do których zostajesz przekierowany, ponieważ ważny jest każdy znak!  – oszuści często w adresie fałszywych witryn zastępują kropki myślnikami lub literę „o” cyfrą zero);
•    zanim wpłacisz pieniądze na wskazane konto, rozważ bezpieczniejszą opcję płatności przy odbiorze;
•    gromadź całą korespondencję prowadzoną ze sprzedającym, bo w przypadku oszustwa jest ona bezcennym dowodem;
•    po otrzymaniu przesyłki koniecznie sprawdź, czy towar jest zgodny z zamówieniem. Jeśli nie, skontaktuj się ze sprzedającym, by wykluczyć ewentualną pomyłkę. Kiedy mimo prób to się nie udaje albo gdy odeślesz zakupiony towar, a nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, poinformuj o tym fakcie Policję.

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.