Z OSTATNIEJ CHWILI
To był wyjątkowy, jubileuszowy Turniej Łuczniczy Zamek Suski 2025 / Ta pieśń poruszy twoją duszę. Z dawna Polski Tyś Królową w niezwykłym wykonaniu / Budzów - Gminne Obchody Dnia Strażaka oraz Konstytucji 3 Maja / Uroczysty przemarsz i złożenie kwiatów w miejscach pamięci w Makowie Podhalańskim (foto - wideo) / Letnia Akademia Muzyki Dawnej - trwają zapisy / Maków Podhalański - Uroczysty przemarsz i złożenie kwiatów w miejscach pamięci (video) / Burza - ostrzeżenie pogodowe II stopnia ! / Zaproszenie na Koncert Muzyki Filmowej Y-P Symphony Orchestra / MKS Babia Góra z Pucharem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka / Spowodowała kolizję i odjechała z miejsca zdarzenia ! / Sidzina - Wypadek z udziałem motocyklisty / Kolizja samochodowa w Makowie Podhalańskim / Tymczasowy areszt dla 35-latka, który zaatakował znajomego siekierą !
Dodano dnia 20.01.2023, 11:07
Czy infografiki już nam się znudziły?
Content niejedno ma imię, choć najczęściej firmy utożsamiają go z blogowymi artykułami i tekstami na stronie produktowej. A to nie wszystko. Mają przecież do wykorzystania również content wideo i content graficzny. Ten ostatni, w formie infografiki, był bardzo popularny kilka lat temu. Czy jednak infografiki nadal są aktualne?

Infografika, która nie działa

Boom na infografiki zaczął się dobrych kilka lat temu. Wtedy zobaczyć można było wszędzie – w mediach społecznościowych, na stronach internetowych – mnóstwo mniej i lepiej zrealizowanych grafik posiadających dodatkowe informacje na temat konkretnego zagadnienia czy produktu. Te gorsze charakteryzują się nie tylko niezbyt estetycznym podejściem do samej grafiki, ale również zbyt nachalną próbą sprzedaży produktu lub usługi bądź całkowitym zapchaniem przestrzeni tekstem. To niestety spowodowane jest brakiem wiedzy i znajomości potrzeb swoich odbiorców, a także tego, czym jest infografika. Być może dlatego niektórzy uważają, że sam format zdążył się już zdezaktualizować. My uważamy inaczej.

Jaka infografika może zadziałać?

Codziennie użytkownicy Internetu stykają się z mnóstwem informacji. Ten ogrom bywa przytłaczający, ale również uniemożliwiający znalezienie dokładnie tego, czego się szuka. To dotyczy osób z różnych grup demograficznych – Twój target pewnie też się tu znajdzie. Infografika, o ile zostanie dobrze przygotowana, ma na celu wybranie kluczowych informacji na dany temat i przekazanie ich w przyjaznej, graficznej formie. Powinna być czytelna, wysoce informacyjna i wyczerpująca konkretny temat. Dlatego omawiane zagadnienie nie może być bardzo szerokie. Przykład? Doskonały materiał na infografikę to na przykład „co zrobić, gdy dziecko się zadławi?”. Chociaż w Internecie jest wiele artykułów na ten temat, wygra z nimi infografika, a zwłaszcza ta najbardziej estetyczna i przygotowana w dobrej jakości, umożliwiającej rodzicom pobranie i wydrukowanie materiału. To tak proste.

W czym pomaga dobra infografika?

Infografika zrobiona prawidłowo – dopracowana, wzbudzająca emocje, zrozumiała i rzetelna – to świetny sposób nie tylko na wygenerowanie dodatkowego ruchu na stronie. Przede wszystkim jest to narzędzie umożliwiające stworzenie wizerunku eksperta w danej dziedzinie. To jedno z najważniejszych zadań content marketingu, w tym również infografik. Z perspektywy odbiorcy wiedza, którą się dzielisz, jest wartościowa. Może ułatwić korzystanie z produktu czy zrozumienie niejasnego wcześniej zagadnienia. Ty, jako marka, a zatem specjalista w danej dziedzinie, możesz podzielić się swoją wiedzą lub zostawić ją dla siebie. Ta pierwsza opcja jest znacznie mądrzejsza – następnym razem, gdy odbiorca będzie szukać ważnych informacji, przyjdzie właśnie do Ciebie. Infografika działa również na bardziej podstawowej płaszczyźnie – doskonale przyciąga wzrok. Łatwiej zauważyć dobrą infografikę, niż blok tekstu. Niektórym taka forma ułatwia również przyswajanie wiedzy.

Czy infografiki już się znudziły? Z całą pewnością nie. To nadal aktualny format, który po prostu wymaga czasu na dopracowanie i odpowiedniej koncepcji. Dobra infografika nadal jednak jest w stanie zdziałać cuda. Jeśli Cię takie informacje z zakresu marketingu, koniecznie zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych. Tam zawsze dowiesz się czegoś ciekawego.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image