Z OSTATNIEJ CHWILI
Stryszawa: Poranna kolizja dwóch samochodów osobowych / Promocja publikacji 'Bene Merentes z Suchej Beskidzkiej' w Zamku Suskim / Delegacja z Jordanowa z wizytą w MSWiA. Rozmowy o bezpieczeństwie mieszkańców / Podsumowanie roku służby strażaków powiatu suskiego w OSP Sidzina / Wypadek w Zawoi. Zderzenie Renault i BMW, są osoby poszkodowane / Zaproszenie na koncert kolęd zespołu Zbyrcok i Zbyrcocek / Mgła spowije powiat suski. Wydano ostrzeżenie meteorologiczne / Babiogórska Szopka Regionalna: tradycja i twórczość w gminie Stryszawa / Zdarzenie drogowe w Palczy na DW956! / Wysoka z nowym placem sportowo-rekreacyjnym! / Kobiety Straży 2026 – siła, która inspiruje. OSP Maków Dolny rusza z 9. edycją projektu! / Osielec. Zaginął 28-letni Paweł Brzana! / Makowska Wigilia Serc (fotogaleria) / Czołowe zderzenie w Budzowie. Dwoje dzieci trafiło do szpitala / Sucha Beskidzka - Kolizja na skrzyżowaniu Zamkowej i Wadowickiej. Utrudnienia w ruchu! / Interwencja straży pożarnej w Stryszawie! / Poważne zdarzenie drogowe w Suchej Beskidzkiej / Ponad 1 mln zł dla powiatu suskiego z Funduszu Autobusowego na 2026 rok / Zdarzenie drogowe w Białce na skrzyżowaniu DK28 i DW957 / Mężczyzna oblał się nieznaną substancją w urzędzie. Szybka reakcja służb! / Rozstrzygnięcie konkursów bożonarodzeniowych w Makowie Podhalańskim
Dodano dnia 22.06.2016, 21:20
Ford Ranchero – klasyk produkowany z myślą o farmerach
W latach 50. ubiegłego wieku specjaliści od marketingu Forda znaleźli na rynku specyficzną niszę. Uznali oni, że żadna firma motoryzacyjna nie oferuje pojazdu, który zapełniłby lukę pomiędzy samochodami z nadwoziem coupe a klasycznymi pickupami, masowo wybieranymi przez farmerów. Pickupy były bowiem za duże, by nadawały się do wykorzystywania na co dzień, a zwykłe auta coupe – za małe, by przewozić w nich sprzęt jeździecki, broń czy inne przedmioty mogące przydać się na ogromnym ranczu.
Nie tylko dla rolników

W 1956 roku Ford wypuścił model o nazwie Ranchero. Od razu przypadł on do gustu jego grupie docelowej i – co więcej – spodobał się także odbiorcom spoza Ameryki Północnej. Przyjął się on w całej Ameryce Południowej, co sprawiło, że zadecydowano o jego produkcji w Brazylii i Argentynie. Zachwycano się nim też w Australii oraz w RPA. Trafił on również w gusta nieco bogatszych klientów, gdyż jego cechą charakterystyczną była możliwość zamówienia go w dwóch kolorach nadwozia oraz z chromowanymi ozdobami i kołpakami na koła. Co ciekawe, model ten gwarantował też niezłe osiągi.

W kolejnych latach Ford Ranchero poprawił swoje osiągi oraz zyskał bardziej funkcjonalne nadwozie. Ponadto w jego wyposażeniu pojawiła się klimatyzacja, drewnopodobna okleina na bokach nadwozia oraz medalowane lakiery. Wybredni klienci mogli zamówić w fabryce Forda model Ranchero wyposażone w dodatkowe, boczne rury wydechowe.

W roku 1971 Ford wypuścił kolejną wersję Ranchero, która posiadała powiększoną atrapę oraz masywniejsze zderzaki. Zderzaki te w ciągu dwóch kolejnych lat uległy ponownemu powiększeniu ze względu na zmiany amerykańskich norm bezpieczeństwa. Ostatnią wersję kultowego modelu wypuszczono w roku 1976 i oparto ją na podzespołach stosowanych w luksusowym coupe Thunderbird – produkcję ostatniej generacji Ranchero przerwano ostatecznie w roku 1979.

Ranchero wciąż w cenie

Obecnie Forda Ranchero nie wykorzystuje się już na farmach. Uwielbiają go jednak kolekcjonerzy z całego świata. Ranchero dla wielu z nich ma nie tylko wartość finansową – wielu z nich marzy bowiem o nabyciu pojazdu, jakim wraz z rodzicami farmerami poruszało się po gospodarstwie oraz poza nim. Oczywiście, największy sentyment do Ranchero mają amatorzy aut zabytkowych ze Stanów Zjednoczonych, jednakże równie często modelu tego poszukują kolekcjonerzy brytyjscy. W obu krajach model ten można bowiem bez trudu ubezpieczyć (w UK można skorzystać z oferty Classic Car Insurance) i poruszać się nim po drogach