Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 18.01.2019, 08:48
Jak się ubrać na spotkanie biznesowe?
Savoir-vivre w biznesie to zagadnienie naprawdę obszerne i mające niebagatelne znaczenie dla osób, które chcą się piąć po szczeblach kariery zawodowej. Jednym z najważniejszych elementów etykiety biznesowej jest ubiór. Jaką garderobę wybrać, by zrobić odpowiednie wrażenie?

Jaki strój obowiązuje podczas spotkania biznesowego w restauracji?

Jak dowiedzieć się można z bloga restauracji Okrasa, jednym z ważniejszych elementów savoir-vivre w biznesie jest wybór odpowiedniego stroju na spotkanie w restauracji. Warto poznać kilka wskazówek, które sprawdzą się niezależnie od płci. Wybór stroju na spotkanie zawodowe warto poprzedzić zebraniem informacji na temat zasad panujących w firmie, z której przedstawicielem jesteśmy umówieni. W zależności od rodzaju przedsiębiorstwa możemy wyróżnić cztery podstawowe style ubioru:

  • - formalny: w przypadku mężczyzn oznacza ciemny garnitur, koszulę (najczęściej białą) i krawat, a dla kobiet elegancki kostium; ten styl obowiązuje zazwyczaj w firmach prawniczych, instytucjach finansowych, branży consultingowej i niektórych korporacjach;
  • - biznesowy (koordynowany): jest nieco bardziej swobodny od formalnego, ale nadal schludny i profesjonalny. Nasz strój powinien być na wpół swobodny, na wpół formalny. Garnitur nie jest tu zatem obowiązkowy, ale ubiór powinien się składać z elementów najbliższych mu pod względem klasy. Panowie mogą zatem sięgnąć po eleganckie spodnie, koszulę i sportową marynarkę, a panie po sukienkę o klasycznym wzorze i fasonie czy też spódnicę zestawioną z elegancką koszulą i mniej formalnym kardiganem. Taki styl dominuje w środowisku akademickim, w branży medycznej oraz w przedsiębiorstwach zajmujących się handlem detalicznym;
  • - swobodny: to określenie nie powinno nas zmylić, ponieważ nie oznacza ono, że możemy się ubrać w dowolny sposób. Tu również obowiązują określone zasady, a tą naczelną zawsze pozostaje schludny wygląd. Przyzwolenie na tego typu strój często otrzymują pracownicy korporacji w każdy piątek, kiedy kończy się tydzień pracy. Wówczas ich ubranie wpisuje się w tzw. styl casualowy, który łączy w sobie elementy na wpół eleganckie z nieco bardziej swobodnymi. Przykładowym zestawem mogą być dżinsowe spodnie połączone z granatową, dobrze skrojoną marynarką;
  • - swobodny i kreatywny: pozwala na większą różnorodność w zakresie fasonów i kolorów. Dominuje w branżach takich jak media, IT czy architektura, czyli w zawodach kojarzących się przede wszystkim z pracą twórczą.
    Znając takie rozróżnienie i mając podstawowe informacje o charakterze pracy osoby, z którą się spotykamy, z pewnością dużo lepiej poradzimy sobie z doborem właściwego stroju.

Artykuł Partnera