Z OSTATNIEJ CHWILI
Zbiórka odpadów wielkogabarytowych i elektronicznych w Suchej Beskidzkiej / 'Ratujmy życie. Razem' – apel o szacunek i współpracę / 'Przy muzyce o sztuce' w Zamku Suskim / Nowe inwestycje drogowe w Gminie Jordanów – podpisano umowy z wykonawcami / Zaproszenie na XXI Rajd Górski im. Bł. Kard. Stefana Wyszyńskiego / Ostrzeżenia meteorologiczne dotyczące burzy ! / Powiat suski z nowym systemem ostrzegania – testy sygnałów alarmowych / Ogólnopolska akcja ROADPOL Safety Days – 18 września wzmożone kontrole na drogach / 28 godzin zmagań, 9 trudnych zadań i ogromne emocje w gminie Stryszawa / Zostań Wolontariuszem Szlachetnej Paczki w powiecie suskim! / Sprawdź gdzie zabraknie prądu w tym tygodniu.
Dodano dnia 24.06.2020, 20:32
Jak ubiegać się o zwrot płatności w sklepie internetowym?
Zakupy w Sieci to doskonała możliwość do nabycia poszukiwanych produktów wygodnie, szybko i w konkurencyjnych cenach. Niestety, czasem zdarza się, że internetowe zakupy nie spełniają oczekiwań klienta albo są niezgodne z zawartą umową. Jak ubiegać się wtedy o zwrot swoich środków?

Odstąpienie od umowy zakupu

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. zawsze możesz odstąpić od umowy, którą zawarłeś na odległość, dokonując zakupu w sklepie online. Nie musisz przy tym podawać powodu swojej decyzji, na którą masz 14 dni od daty otrzymania zakupionego towaru. Aby odstąpić od umowy, musisz złożyć odpowiednie oświadczenie – jego wzór powinien być załącznikiem do regulaminu e-sklepu. Niektórzy sprzedający, wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, dołączają gotowe do wypełnienia oświadczenie do paczki z zakupem lub przesyłają je elektronicznie razem z fakturą. Po złożeniu dokumentu masz kolejne dwa tygodnie na to, aby zwrócić niechciany towar sprzedawcy – koszty tej przesyłki musisz pokryć sam.

Po otrzymaniu Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy e-przedsiębiorca ma 14 dni na to, by zwrócić koszt zakupu (łącznie z kosztami dostawy produktów do klienta). Jeśli jednak dokonywałeś płatności za pośrednictwem systemu, który obsługuje automatyczne zwroty, takiego jak Przelewy24, powinieneś otrzymać pieniądze znacznie szybciej.

Chargeback, czyli reklamacja płatności

Przy okazji zakupów internetowych mogą się też niestety zdarzyć różne nieprawidłowości, np. towar może do Ciebie w ogóle nie dotrzeć, Twoje konto może zostać obciążone niewłaściwą kwotą lub opłata zostać pobrana dwukrotnie. Jeśli płatności dokonałeś za pośrednictwem karty Visa lub MasterCard, możesz się ubiegać o anulowanie transakcji przez bank. Jest to tzw. chargeback, czyli obciążenie zwrotne, polegające na zwrocie niesłusznie pobranych środków. Na złożenie reklamacji masz zwykle nie więcej niż 120 dni, chyba że transakcja była zagraniczna – wtedy ten czas ulega wydłużeniu.

Więcej przydatnych informacji na temat płatności w e-commerce znajdziesz na stronie: https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/przelewy-i-przekazy-bankowe.

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.