Dodano dnia 11.02.2019, 10:42
Jak ustrzec się najczęstszych błędów w marketingu SEM?
Na rynku wirtualnym konkurencja w branży e-commerce stale rośnie, co oznacza, że podejmowane przez nas działania marketingowe nie mogą być jednorazowe. W walce o internetową dominację każdy dzień przynosi nowe wyzwania i batalie. Właśnie dlatego powinniśmy nastawić się na proces i ciągłe dostosowywanie naszych działań marketingowych do aktualnych trendów i najlepszych praktyk. Nierzadko jednak bywa tak, że w toku podejmowania kolejnych akcji mających promować markę w wyszukiwarce strzelamy sobie w przysłowiowe kolano. Poniżej wraz z ekspertami postaramy się pomóc Wam w uniknięciu prostych i powszechnych błędów.

SEO i pozycjonowanie – tu najłatwiej o pomyłkę

Specjaliści od optymalizacji stron pod wyszukiwarki internetowe, czyli popularnego SEO, w przypadku każdej witryny potrafią wskazać niedociągnięcia. Tę usługę nazywamy audytem SEO i stanowi ona absolutny fundament, jeśli chodzi o dalsze kroki podejmowane na polu promocji. Nic w tym dziwnego, szczególnie, że w sieci nie ma strony idealnej, a jednak te, które zostały nieumiejętnie dostosowane do wymogów robotów wyszukiwarki i wciąż zmieniających się algorytmów, z kretesem przegrywają batalię o miejsca.



Nagminnie popełnianym błędem jest oczywiście zaspamowanie treści zawartych na stronie wybranymi przez nas słowami kluczowymi. O ile algorytm Google może nie poznać się na sztucznym brzmieniu zdań typu „oferujemy nowe rowery Wrocław”, o tyle osoba czytająca tego rodzaju tekst szybko zniechęca się i opuszcza stronę marki. Ten rodzaj błędów razi szczególnie na stronie głównej bądź landing page′u, ale powinniśmy wszędzie dbać o naturalny charakter i poprawną fleksję rodzimej mowy. Ofiarami podobnych działań nastawionych tylko i wyłącznie na odwiedziny robotów indeksujących stają się także meta opisy i tagi HTML, które częstokroć obfitują w tekst nie nadający się do czytania. Znaczna część pomyłek jest też wprost udziałem web dewelopera, na którego rękach spoczywają takie aspekty jak skracanie czasu ładowania strony, zapewnienie certyfikatów bezpieczeństwa, responsywności oraz oczywiście dobrego doświadczenia użytkownika w ramach dziedziny zwanej dziś skrótowo UX. Wszystko to, a także znacznie więcej wchodzi w poczet Search Engine Optimization – pierwszego i najważniejszego kroku w pozycjonowaniu (źródło: https://afterweb.pl/).



Na co uważać przy komponowaniu kampanii Google Ads

Ważną częścią marketingu w wyszukiwarce są także linki sponsorowane – w przypadku Google oferowane przez narzędzie Ads. Ich działanie w przeciwieństwie do pozycjonowania jest natychmiastowe, jako że już w kwadrans po skonfigurowaniu kampanii możemy się cieszyć pierwszymi pozycjami na stronie wyników przy wybranych przez nas słowach kluczowych. Preferowaną przez użytkowników formułą płatności staje się oczywiście płatność za kliknięcie (PPC) w nasz baner, ale można także zmienić to efektywne ustawienie. Wbrew pozorom, także tu łatwo jednak o wypadek przy pracy – nierzadko dotyczy on złego doboru fraz, grupy docelowej, pory wyświetlania baneru lub też jego niezbyt zachęcającej treści. Zarządzanie panelem Google Ads najlepiej zatem zostawić profesjonalistom z doświadczeniem.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image
Na tej stronie