Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 27.12.2016, 08:53
Kampanie Google Adwords - garść podstawowych informacji
Prowadzenie jakiegokolwiek biznesu, nierozerwalnie jest połączone z koniecznością jego skutecznej reklamy. Niestety, często pochłonięci dziesiątkami firmowych obowiązków, zapominamy o tym, aby bliżej przyjrzeć się stosowanym strategiom i obiektywnie ocenić ich efektywność. W rezultacie, płaci się całkiem niemałe pieniądze na reklamę w prasie lub radio, która wcale nie przynosi takich zysków, jak chcemy aby było. W takich momentach warto poświęcić trochę czasu, aby dowiedzieć się czym są i jak działają reklamy Adwords.

Kto wymyślił reklamy Adwords?

Tutaj nie będzie zaskoczeniem, jeśli w odpowiedzi na to pytanie usłyszymy że Google. To właśnie temu koncernowi zawdzięczamy jedne z najskuteczniejszych kampanii reklamowych, dających możliwość tematycznego dopasowania się do zainteresowań internauty. Duży wybór form, w jakich reklamy Adwords występują, pozwala optymalnie dopasować ich wygląd do oczekiwań odbiorców i możliwości technicznych stron, na których są wyświetlane.

Jak wyglądają reklamy Adwords?

Mamy aż 3 różne formy do wyboru. Pierwsza z nich to reklamy tekstowe, widoczne w wyszukiwarce Google, ponad wynikami organicznymi. Można je rozpoznać łatwo po tym, że są opatrzone etykietą z napisem reklama. Drugim rodzajem reklam Adwords jest reklama w postaci graficznej, wyświetlana na stronach partnerskich, które przystąpiły do programu i wyświetlają reklamy dostarczane przez Google. Ich wielkość i miejsce jest ustalane indywidualnie przez administratora strona, przy jednoczesnym pamiętaniu o tym, że im lepsze miejsce reklam Adwords, tym są skuteczniejsze i przynoszą większe zyski. Reklama taka wygląda jak klasyczny banner, po którego kliknięciu zostaniemy przeniesieni na stronę reklamodawcy. Ostatnią formą reklamy Adwords jest reklama wideo. Filmy wideo cieszą się coraz większą popularnością wśród użytkowników, między innymi z uwagi na atrakcyjny przekaz i możliwość łączenia obrazu z dźwiękiem. Reklamy takie mogą być wyświetlane na dwa sposoby, wykorzystując serwis You Tube. Pierwszy to reklama w trakcie trwania filmy, a drugi sposób to film wideo umieszczony obok głównego nagrania. Tu jednak trzeba zaznaczyć, że odtwarzanie filmu nastąpi dopiero po tym, jak klikniemy w pierwszy obraz. Reklama taka może być również umieszczona poza serwisem YouTube, czyli na stronach partnerów Adwords.

Która reklama daje największe efekty?

Pytanie to nie jest proste i wymaga głębszej analizy. Przede wszystkim każdy sposób wyświetlania reklam. W zależności od branży w jakiej działasz i profilu swoich odbiorców, najlepsze efekty będzie przynosić inna forma. Reklamy w filmach viedo najchętniej są wybierane prze reklamodawców, którzy chcą przekazać więcej informacji, a jednocześnie wpłynąć na emocje odbiorców. Odzież sportowa, oferty banków, firm motoryzacyjnych – to najczęściej spotykane rodzaj reklam Adwords w postaci filmów.

Uniwersalną formą reklamy są linki sponsorowane, widoczne w wyszukiwarkach Google. Ich zaletą jest bardzo duża czytelność oraz intuicyjność użytkowania. Każdy odbiorca reklamy domyśla się, że powinien w nią kliknąć, aby poznać więcej szczegółów. Reklama taka znakomicie sprawdza się u użytkowników urządzeń mobilnych, zapewniając szybkie wczytywanie i dobrą widoczność.

Kampanie adwords a remarketing

Jedną z ciekawszych możliwości oferowanych przez kampanie Adwords, jest remarketing. Polega on na wyświetlaniu reklam osobom, które wcześniej zagościły na twojej stronie. Rozwiązanie to ma przypomnieć użytkownikom sklepu o niedokończonych zakupach, jak również skłonić ich do ponownego odwiedzenia sklepu – np. po kilku tygodniach od poprzedniej wizyty. Remarketing jest bardzo przydatny w budowaniu lojalności wśród klientów, którzy w natłoku innych reklam, mogą po prostu czasami zapomnieć o tym, gdzie kilka tygodni temu kupowali konkretną rzecz. Inwestycja w Adwords jest więc krokiem, który służy pozyskiwaniu nowych, ale również utrzymywaniu obecnych klientów.

Kwestie techniczne reklam Adwords?

Jak to wszystko działa? Jak to możliwe, że Google wie jaki typ reklam wyświetlić użytkownikom? Skąd pobierane są informacje o jego zainteresowaniach i o tym, co ostatnio oglądał i na jakich stronach był? Czy jesteśmy szpiegowani przez Google? To jedne z częściej zadawanych pytań – zarówno przez osoby korzystające z Adwords, jak i tych, którym te reklamy się wyświetlają? Odpowiedź jest znacznie prostsza, niż może się wydawać. Mechanizm działania reklam Adwords ściśle współpracuje z niewielkimi plikami tekstowymi, zapisywanymi przez przeglądarkę na dysku komputera. Są to pliki cookies. Jeśli z jakichś powodów nie chcesz, aby reklamy Adword wyświetlały dopasowane treści do twoich zainteresowań, powinno się odebrać możliwość zapisu cookies na dysku, poprzez odhaczenie odpowiedniej opcji w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Cookies nie są plikami szkodliwymi, dlatego nie trzeba się ich obawiać pod kątem ewentualnego zaatakowania komputera wirusami.