Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 30.06.2017, 09:04
Nowy samochód Mercedes AMG GT - R perłą w koronie marki
Mercedes AMG GT – R zachwyca dynamiką i sportowymi rozwiązaniami, które dotychczas nie były zbyt popularne w przypadku modeli produkowanych seryjnie.

Mercedes AMG GT – R zachwyca dynamiką i sportowymi rozwiązaniami, które dotychczas nie były zbyt popularne w przypadku modeli produkowanych seryjnie.

Pod maską znajduje się silnik V8 bi – turbo generujący moc 585 KM. Znajduje się on centralnie za przednią osią w układzie transaxle. Układ jezdny został gruntownie zmieniony – wprowadzono bardziej nowoczesne rozwiązania. Konstrukcja pojazdu również została zmodernizowana – jest lżejsza i wyposażona w inteligentne funkcje. Dzięki takim modyfikacjom model zapewnia dynamiczną jazdę.

AMG green hell magno

Nowa odsłona modelu Mercedes AMG GT – R została wykończona lakierem w kolorze AMG green hell magno. Nazwa tego odcienia nawiązuje do green hell (ang. Zielone piekło) toru Nürburgring, na którym testowano układ jezdny. Poszczególne modyfikacje są ze sobą powiązane. Na przykład, konstruktorzy postanowili zastosować szersze ogumienie, żeby poprawić właściwości trakcyjne i umożliwić kierowcy bezpieczne pokonywanie zakrętów nawet przy stosunkowo wysokiej prędkości jazdy. Niemniej spowodowało to konieczność poszerzenia przednich i tylnych błotników. Żadna modyfikacja nie ma przypadkowego charakteru – każda ze zmian została poprzedzona analizami.

W trosce o aerodynamikę i przyczepność

Niektóre modyfikacje zostały wprowadzone głównie z myślą o aerodynamice i przyczepności modelu. Jako przykład można wskazać na przedni spojler, który jest nowością w konstrukcji samochodu, wyposażoną w elementy aktywne. Takim samym celom służą spojler zamontowany z tyłu oraz duży statecznik, który mu towarzyszy. Inne nowości to osłona chłodnicy AMG Panamericana przyciągająca uwagę specyficznym kształtem i pionowymi poprzeczkami. W samochodzie przeznaczonym do produkcji seryjnej nigdy wcześniej nie była stosowana. Znamy ją z wyścigowego pojazdu Mercedes – AMG GT3.

Osiągi modelu

Właściwości aerodynamiczne jak na samochód przeznaczony do jazdy na drogach publicznych są wyjątkowo dobre. Osiągów nie powstydziłby się żaden sportowy model. Prędkość maksymalna wynosi 318 km/h, a do osiągnięcia prędkości od 0 do 100 km/h pojazd potrzebuje tylko 3,6 sekundy. Uzyskanie takich osiągów nie byłoby możliwe, gdyby nie lekka konstrukcja wykonana głównie z dwóch materiałów – włókna węglowego i aluminium. Karoserię i nadwozie wykonano z różnych stopów aluminium, przy czym tylną klapę wykonano stali, natomiast przód ze stopu magnezowego. Szkielet aerodynamicznego nadwozia został optymalnie usztywniony. Pod maską znalazł się silnik V8 bi – turbo, który współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów. 7 – stopniowa skrzynia biegów jest doskonale dostosowana do jego pracy. Nowy układ jezdny oferuje aktywny system kierowania osią tylną. Jego atutem są również przeguby typu uniball.

Optymalny układ transaxle na osi tylnej

Silnik i skrzynia biegów są rozmieszczone w układzie transaxle. Takie rozwiązanie umożliwia prawidłowy rozkład mas między tylną a przednią osią. Środek ciężkości pojazdu jest nisko położony. Ma to ogromny wpływ na stabilność podczas jazdy oraz pokonywanie zakrętów z dużą prędkością, o czym była już mowa wyżej.

Design uzasadniony technicznie

Estetyka pojazdów poruszających się po drogach jest zróżnicowana – każdy model ma coś charakterystycznego dla marki i dla swojego segmentu. Jedne samochody są masywne, inne bardziej aerodynamiczne. Nie jest sztuką zaprojektować ładne auto – sztuką jest zaprojektować taką konstrukcję, która z jednej strony będzie doskonale oddawać aktualne trendy i spodoba się potencjalnym klientom, a z drugiej, pomoże osiągnąć odpowiednie parametry jazdy. I z takiego założenia wyszli konstruktorzy modelu Mercedes-AMG GT R. Każdy element jego designu ma swoje uzasadnienie techniczne. Osiągnięcie takiego efektu nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie współpraca projektantów i specjalistów w zakresie aerodynamiki.

Innowacyjnym elementem konstrukcji tego auta jest aktywny profil aerodynamiczny, który staje się widoczny dopiero w momencie przekroczenia prędkości 80 km/h w trybie Race. Profil ten wysuwa się automatycznie o około 40 mm w dół. W innych sytuacjach jest po prostu ukryty przed silnikiem, w podłodze. Jego głównym zadaniem jest wywołanie efektu Venturiego poprzez zmianę strumienia opływającego powietrza. Pojazd jest dzięki temu dociskany do powierzchni jezdni. Dochodzi też do zmniejszenia siły nośnej, co jest odczuwalne przez kierowcę – może precyzyjnie pokonywać zakręty i lepiej trzymać się toru jazdy. Zastosowanie aktywnego profilu znalazło także uzasadnienie w poprawie współczynnika oporu aerodynamicznego. Pozostałe elementy wpływające korzystnie na ten parametr także służą poprawie przyczepności.

Gwintowany układ jezdny AMG

Gwintowany układ jezdny AMG został zaprojektowany w taki sposób, aby kierowca mógł wybrać własny set – up zawieszenia poprzez regulację mechaniczną sprężyn. Nowy układ jezdny umożliwia wpływanie na pochylenia wzdłużne oraz boczne przechyły i trakcję AMG GT R. Gwintowany układ jezdny łączy się z adaptacyjnym systemem amortyzacji AMG Ride Control, który jest regulowany elektronicznie. Jego podstawowym zadaniem jest automatyczne dopasowanie amortyzacji na każdym kole do sytuacji na drodze, prędkości pojazdu i stanu jezdni. Kierowca ma do wyboru trzy stopnie – Comfort, Sport i Sport Plus.

Aktywny system kierowania osią tylną

Aktywny system kierowania osią tylną łączy w sobie zwrotność i stabilność, które zwykło się sobie przeciwstawiać. Trudno osiągnąć optymalny kompromis między dwoma wspomnianymi wyżej właściwościami jezdnymi. Aktywny system kierowania osią tylną sprzyja bezpieczeństwu jazdy – pomaga kierowcy w razie nagłego manewru omijania i poprawia zachowanie auta w zakręcie.

Trzystopniowy system ESP® kontroluje trakcję

W standardowym wyposażeniu modelu Mercedes AMG GT R znajdziemy również trzystopniowy system ESP® zapewniający funkcję ESP ON, ESP OFF oraz ESP SPORT Handling Mode. Prowadząc auto w trybie ESP OFF kierowca korzysta z systemu AMG Traction Control, który jest znany z modeli wyścigowych. Można dzięki temu ustawić 1 z 9 poziomów poślizgu na napędzanej tylnej osi. Do obsługi wspomnianego systemu służy pokrętło znajdujące się na środkowej konsoli.

Silnik i system AMG Dynamic Select Controller

Umieszczony pod maską silnik AMG V8 bi-turbo generujący 585 KM posiada system doładowania złożony z dwóch sprężarek umieszczonych między cylindrami w układzie V. Opisane rozwiązanie uchodzi za sprawdzone, a i tak poddano je dodatkowej optymalizacji. Zmodyfikowano również 7 - stopniową skrzynię biegów. Z pracą układu napędowego jest powiązany system AMG Dynamic Select Controller, za którego pomocą można dostosować AMG GT R do indywidualnych oczekiwań kierowcy. We wspomnianym systemie są dostępne tryby Comfort, Sport, Sport Plus i Individual oraz Race. Dodatkową możliwością jest włączenie trybu manualnego skrzyni biegów za pomocą przycisku M znajdującego się na konsoli środkowej – z tej funkcji można korzystać w każdym trybie jazdy.

Mercedes ma w swojej historii więcej modeli, które przyniosły marce uznanie. Obecnie wiele z nich można już dostać głównie na rynku wtórnym.

Artykuł napisany przy współpracy z redakcją portalu Samocholand.