Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 10.08.2022, 15:40
Optymalizacja SEO – czym jest i co umożliwia
Strony www skonstruowane są w taki sposób, żeby zmaksymalizować sprzedaż. Co to oznacza? Oznacza to, że strony www są zaprogramowane w taki sposób, żeby ułatwić konsumentowi zakup i sprawić, żeby interfejs był intuicyjny dla użytkownika. Jednak w dużej mierze strony te nie są one projektowane pod kątem preferencji algorytmów i robotów wyszukiwarek sieciowych. Chodzi tutaj o to, że prawidłowa i poprawna optymalizacja strony to nie tylko kwestie związane z łatwością edytowania, wprowadzania treści czy dodawania produktów do sklepu internetowego.

Stworzenie prawidłowej i dobrze działającej strony www powinna zacząć się od stworzenia jej we współpracy z pozycjonerem SEO - Mateuszem Kozłowskim. Dlaczego? Dlatego, że skupi się on na najważniejszych kwestiach, które potem przełożą się na widoczność strony w wynikasz wyszukiwania. Jeżeli strona już istnieje, warto przeprowadzić audyt SEO, opisany powyżej. Pomoże to przenalizować stronę, a następnie wprowadzić odpowiednie zmiany, które zwiększą jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie – z jakich składa się elementów

Pozycjonowanie organiczne to niezwykle istotny element marketingu internetowego, który, jeśli dobrze funkcjonuje, pozwala stronie www na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania. Należy wyróżnić kilka elementów, które składają się na prawidłowe pozycjonowanie strony www:

  1. Wartościowy kontent – jest to nic innego, jak treść strony, zarówno tą pisaną jak i graficzną. W tym punkcie należy skupić się na analizie branży, doborze odpowiednich słów kluczowych i wszelkich czynników, które dotyczą naszej strony. To właśnie na tej podstawie należy tworzyć treści na stronę www, jest to początek procesu pozycjonowania swojej strony.
  2. Techniczna optymalizacja strony www – jest to nic innego, jak odpowiedni kod źródłowy. Algorytm wyszukiwarki Google, której w Polsce używa aż 97 % użytkowników analizuje nie tylko treści, które na tej stronie się znajdują, ale analizują również wszelkie wymogi techniczne. Kod HTML powinien być więc dostosowany i czytelny dla algorytmu. Na pozycjonowanie strony składają się więc m.in.:
  • kod i struktura strony www,
  • responsywność strony www,
  • zabezpieczenie strony www szyfrem,
  • sprawdzenie wszystkich elementów w kodzie HTML.

3. Budowanie linków – algorytmy Google przeszukują i sprawdzają Internet cały czas, jednocześnie sprawdzają czy na daną stronę www prowadzą jakiekolwiek linki. Budowanie linków, czyli inaczej linkbuilding to działania związane z pozycjonowaniem mające na celu pozyskiwanie odnośników, które prowadzą na Twoją stronę www. Dlaczego to istotne? Dlatego, że algorytmy te zauważają polecenia danej strony www w Internecie. Jeżeli link polecający znajdzie się na wartościowej stronie, to i strona www którą chcemy wypozycjonować podniesie się w wynikach wyszukiwania.

Google a pozycjonowanie

Wyszukiwarka Google poprzez sprawdzanie 24/7 stron internetowych ustala ich kolejność wyświetlania. Każda strona, która się tam znajduje musiała być początkowo sprawdzona przez robota i przez wszelkie algorytmy, to na tej podstawie Google ustanowił jej „ważność” w całej tej kolejności. Zastanawiasz się, od czego zależy czy dana strona jest na 1 a nie na innym miejscu? Jakie czynniki mają na to wpływ? Otóż czynniki, które brane są pod uwagę dotyczą zawartości oraz budowy strony. Te, które znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania to te wysokiej jakości i użyteczne. Google ocenia wszystkie strony internetowe właśnie na podstawie ich zawartości oraz jakości.

Czy warto skupić się na pozycjonowaniu strony?

Marketing internetowy jest niezwykle szerokim pojęciem, natomiast we wszelkich obecnych trendach widać, jak duże znaczenie na rozpoznawalność strony ma pozycjonowanie. Warto jednak zaznaczyć, że pozycjonowanie to proces, dynamiczny, długotrwały i zdecydowanie nie jest jednorazowy. Miejsce, które zajmuje dana strona nie jest zapisane już na zawsze, zmiany w wynikach zachodzą cały czas, warto pamiętać więc, że konkurencja nie spoczywa na laurach i samemu także stale dbać o wszystkie istotne kwestie. Oczywiście takiej stuprocentowej wiedzy co do schematów działania Googla nie ma, dane, które znamy oparte są na analizach, obserwacjach i wiedzy, jednak tylko pracownicy Google wiedzą, jak proces wygląda od środka, niemniej wiedza specjalistów w tym zakresie jest coraz większa, warto więc przenalizować swoją stronę www lub zlecić zewnętrzny audyt i dowiedzieć się, które z wyżej opisanych działań należy poprawić lub wprowadzić, żeby poprawić widoczność witryny w Internecie. 

 

FAQ

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne to inaczej pozycjonowanie bezpłatne. Są to działania, które polegają na optymalizacji strony i dzięki temu w naturalny i darmowy sposób poprawiają pozycję strony www wynikach wyszukiwania.

Czym jest pozycjonowanie nieorganiczne?

Jest to płatny sposób promowania strony za pomocą Google Ads (dawniej Google Ad Words). Polega na reklamowaniu poprzez wyświetlanie linków sponsorowanych nad bezpłatnymi wynikami wyszukiwania.

Od czego zacząć pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie strony www warto zacząć od analizy swojej strony internetowej, czyli wykonania audytu SEO, który pomoże określić mocne i słabe strony oraz to, co trzeba zmienić lub dodać.

Czy pozycjonowanie strony się zmienia?

Tak, to, że dana strona www znajduje się na konkretnym miejscu nie znaczy, że tak już zostanie. Jest to dynamiczny i stale zmieniający się proces, warto więc być czujnym i stale dbać o swoją stronę www.

Ile trwa pozycjonowanie?

Pozycjonowanie nie ma określonych ram czasowych. Jest to proces czasochłonny i złożony, na który wpływ ma wiele czynników.

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image