Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 14.11.2017, 11:51
Outsourcing IT – czy się opłaca?
Do najpopularniejszych trendów w IT można z całą pewnością zaliczyć outsourcing usług. Czy tak wykonywane zadania są naprawdę korzystne dla każdej firmy?

Outsourcing IT – jak funkcjonuje?

Jeśli chodzi o outsourcing IT, to są dwie główne strefy, w jakich takie usługi zdają egzamin. Pierwszym jest outsourcing typu helpdesk, świadczony dla użytkowników końcowych dla takich urządzeń, jak:

- komputery,

- laptopy,

- urządzenia mobilne,

- drukarki,

- czytniki kodów kreskowych,

- kasy fiskalne.

Drugim jest strefa DC, który dotyczy takich zagadnień, jak na przykład:

- serwery,

- pamięci masowe,

- sieć,

- aplikacje serwerowe,

- wirtualizacja,

- bazy danych.


Każda z tych stref wymaga innego podejścia i innych rozwiązań. Wiele firm w zależności od branży, w jakiej funkcjonują i wagi rozstrzygnięć IT, stosuje różne warianty wsparcia IT.

Kiedy outsourcing IT nie jest objęty ryzykiem?

Biorąc pod uwagę obszar pierwszy, wystarczą podstawowe umiejętności IT do obsługi większości utrudnień, jakie zgłosili użytkownicy. Jest to strefa, którą firmy bardzo chętnie przekazują do obsługi instytucjom z zewnątrz. Problemy te są przewidywalne i nie wpływają w żadnym stopniu na organizację firmy.

Możesz więc skorzystać z tańszych rozwiązań, które proponują przedsiębiorstwa zajmujące się outsourcingiem IT. Za wyborem outsourcingu IT może również przemawiać struktura geograficzna firmy. Jeśli jest ona bardziej rozproszona, wtedy budowanie zespołu IT do obsługi końcowych użytkowników po prostu się nie opłaca.

Outsourcing IT to skomplikowany proces

Jeśli weźmiemy pod uwagę drugi obszar, wówczas zlecanie usług na zewnątrz bardziej się komplikuje. Bardzo rzadko przedsiębiorstwa decydują się na to, by przekazać cały ten obszar do obsługi firmom z zewnątrz. Dzieje się tak ze względu na dużą różnorodność środowisk DC, a także zasadniczy wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Jeśli twoja firma korzysta z systemów IT przez cały czas non stop, wówczas zlecenie ich obsługi na zewnątrz wymaga rozważenia.

Jednocześnie budowanie teamu IT do obsługi DC wiąże się z dużymi kosztami, które z roku na rok rosną. Musisz mieć świadomość tego, że w branży IT jest duża rotacja pracowników. Budowanie więc zespołu składającego się z kompetentnych ludzi z doświadczeniem w pracy w IT jest wyzwaniem dla działu HR. Jest to również przedsięwzięcie, które stanowi duże obciążenie finansowe dla budżetu firmy.

Outsourcing IT – złoty środek

Chcąc więc jednocześnie mieć dobry zespół i wydawać mniej na jego utrzymanie, zadbaj najpierw o własne zasoby. Powinny one być w stanie utrzymać działanie DC w pracy non stop. Dodatkowo weź pod uwagę outsourcing, jeśli nie posiadasz kompetentnych pracowników. Możesz również zdecydować się na outsourcing IT tych fragmentów systemu, z którymi poradzi sobie w krytycznej sytuacji twój dział IT.

Jeśli chcesz skorzystać z profesjonalnego outsourcingu IT, wybierz symbiozait.pl. Korzystając z usług tego przedsiębiorstwa przekonasz się, że nie musisz pracować w nieustannym chaosie. Podejmiesz ponadto współpracę z firmami, które świadczą usługi na najwyższym poziomie.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image