Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 26.05.2017, 09:24
Poradnik – Czym jest lead sprzedażowy
Lead sprzedażowy jest to osoba bądź firma, która jest zainteresowana naszym produktem bądź usługą i jest gotowa za nią zapłacić. W tzw. marketingu internetowym często przyjmuje się, że leadem jest osoba, która zostawiła nam swoje dane kontaktowe.

Pozyskiwanie leadów sprzedażowych jest bardzo ważnym, choć trudnym krokiem, który trzeba podjąć, by rozwinąć skrzydła swojego biznesu.

Jest wiele metod pozyskiwania leadów sprzedażowych - od działań w wyszukiwarkach internetowych, marketingu treści, po social media. Dla wielu osób pierwszym krokiem do zrealizowania swojej potrzeby jest włączenie komputera i sprawdzenie wyników wyszukiwarki internetowej. Przykładowo: chcemy skorzystać z usług biura rachunkowego w Warszawie. Największe szanse będą miały biura rachunkowe znajdujące się na szczycie listy wyszukiwania dla hasła biuro rachunkowe Warszawa. Nie daje nam to jeszcze sukcesu, gdyż potencjalny klient musi się chcieć z nami skontaktować. Musimy więc przedstawić mu korzyści płynące z wybrania nas, w zamian za udostępnienie nam swoich danych osobowych. W przypadku biura rachunkowego może to być np. krótki poradnik „Faktury 2017.”

Warto pamiętać, żeby jednocześnie zapewnić naszego leada, że korzystając z naszych usług oszczędza swój cenny czas.

Nie wszystkie metody pozyskiwania leadów pasują do każdej branży. Działania w social mediach znacznie bardziej będą pasowały do branży gier komputerowych, niż do usług księgowych, ponieważ w przypadku tej pierwszej mamy do czynienia z szeroką grupą docelową. Sama gra kojarzy się z rozrywką – tym samym będąc atrakcyjniejszą. Łatwiej jest nam przygotować treść zachęcającą do udostępnienia danych. Ostatnio popularną praktyką w tej branży jest organizowanie krótkich przedpremierowych testów gier w zamian za rejestrację na stronie producenta. Dzięki takiej taktyce firmy zyskują leady, a gracze za niewielką z ich punktu widzenia cenę mogą się przekonać, czy warta jest zakupu. Jest to też doskonała dla producenta gier komputerowych forma testowania produktu. Gracze zgłaszają uwagi co do fizyki rozgrywki, stopniowania poziomu trudności i informują o wszelkich niedociągnięciach, o których programiści mogli sobie nie zdawać sprawy.

W czasach, gdy ludzie mają różne potrzeby, pozyskiwanie danych osób, które mogą stać się klientami danej firmy jest bardzo ważnym instrumentem. Dzięki temu możemy szybciej trafić do potencjalnego odbiorcy. Wiedząc kto jest naszym leadem, mamy większą szansę na sukces.


Artykuł Partnera