Z OSTATNIEJ CHWILI
Powiatsuski24.pl zaprasza na naszą partnerską stronę - MalopolskaInfo24.pl po więcej informacji z regionu, a także InfoOnline24.pl po więcej informacji z Polski. Znajdziesz nas na Facebooku!
Dodano dnia 21.02.2023, 12:43
Trendy w SEO na 2023 rok
Działanie wyszukiwarek internetowych regularnie się zmienia. Specjaliści od pozycjonowania stron na bieżąco modyfikują swoje strategie, by dopasować się do aktualnych trendów i zachować skuteczność usług. Jakie rozwiązania cieszą się dużym zainteresowaniem w 2023 roku?

Pozycjonowanie, czyli treści

Już od kilku lat specjaliści SEO wiedzą, że wpływ na pozycję strony internetowej w Google mają przede wszystkim treści. Powinny być zgodne z konkretnymi wytycznymi – mieć odpowiednią długość oraz frazy kluczowe umieszczone w odpowiednich miejscach. W 2022 roku pojawiła się aktualizacja wyszukiwarki Google o nazwie Helpful Content Update. Podniosła ona wartość dobrych treści, zmuszając właścicieli stron do inwestowania w teksty zgodne z zasadami SEO.

Przygotowaniem takich treści powinni zająć się specjaliści, którzy orientują się w sposobie działania algorytmów Google. Doskonałym przykładem firmy świadczącej takie usługi jest https://fabrykamarketingu.pl/.

Rich snippets

Wyszukiwarka Google prezentuje nie tylko adresy stron, lecz także ich krótkie opisy i tytuły, określane jako metadane. Od jakiegoś czasu wyniki są prezentowane również w formie rozszerzonej. Niektóre strony prezentowane przez Google są wzbogacane:

  • liczbą gwiazdek według oceny klientów,
  • informacjami o produktach,
  • zaplanowanymi wydarzeniami,
  • pytaniami i odpowiedziami.

W ostatnich miesiącach używanie rich snippetów stało się bardzo popularne, a trend ten wciąż się utrzymuje. Informacje tego typu pomagają bowiem użytkownikom zdobyć ważne informacje bez konieczności wchodzenia na stronę. Rozszerzone wyniki Google często prowadzą do zwiększenia klikalności witryny.

SEO a media społecznościowe

W ostatnich latach wiele firm skupiło się na działaniach w mediach społecznościowych. Obejmują one takie portale, jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy TikTok. Specjaliści w zakresie pozycjonowania analizują algorytmy konkretnych stron, dopasowując swoją strategię do ich działania. Przewiduje się, że reklama w mediach społecznościowych w 2023 roku może stać się jeszcze ważniejsza niż wcześniej.

Google Multisearch

W 2022 roku Google wprowadziło system Multisearch, czyli opcję szukania wyników poprzez załadowanie obrazu. Wyszukiwarka analizuje fotografię, pokazując punkty w okolicy, w których można znaleźć podobne produkty. Użytkownicy mogą także korzystać z opcji łączenia obrazów z wyszukiwaniem tekstowym.

Google Multisearch jest rozwiązaniem dość nowym, dlatego o jego popularności zdecydują kolejne miesiące. To rozwiązanie stworzone z myślą zwłaszcza o takich sektorach, jak moda, kosmetyki, przyroda czy podróże.

Generatory treści AI

Nowym wynalazkiem są również generatory AI, czyli sztuczna inteligencja, która jest w stanie przygotować teksty na podstawie wytycznych przedstawionych przez użytkownika. Kolejne miesiące pokażą, jaki wpływ na funkcjonowanie wyszukiwarki Google mają treści tworzone automatycznie przez AI. Teksty te mogą zaburzyć dotychczas znane działanie algorytmów wyszukiwania.

Artykuł Partnera

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image