Z OSTATNIEJ CHWILI
Alkomat się zdziwił – 73-letnia seniorka pobiła rekord / Surowsze kary za wypalanie traw i zagrożenia pożarowe! / Ostrzeżenia meteorologiczne - Silny deszcz z burzami! / Dożynki Powiatowe 2025 – Święto Plonów i Tradycji w Sidzinie / Alarm bombowy w hotelu pod Wadowicami. Sprawą zajmuje się ABW! / Nowy, nowoczesny plac zabaw dla najmłodszych w Białce! / Małopolska: ponad 85 tysięcy nieodwołanych wizyt w pół roku / Policja poszukuje anonimowego bohatera. Odważna reakcja zapobiegła tragedii / Podziękowania dla mieszkanki powiatu suskiego za pomoc w odnalezieniu zaginionej kobiety / Surowsze kary za ataki na ratowników i funkcjonariuszy. Rząd przyjął projekt ustawy / Gmina Budzów - Nowy żłobek „Bajkowy Zakątek” rusza od stycznia 2026 roku / Sucha Beskidzka i Jászberény zacieśniają współpracę muzealną / Dramat w Tarnawie Dolnej – sześcioosobowa rodzina straciła wszystko w pożarze. Potrzebna pomoc! / Nowe wyposażenie w świetlicy ODK w Stryszawie
Dodano dnia 15.11.2019, 08:22
Projekt „O finansach… w bibliotece” – 6 edycja
Biblioteki Publiczne w Naprawie i Toporzysku znalazły się w gronie 103 bibliotek z Polski, które uczestniczyły w 6. edycji projektu „O finansach… w bibliotece”. Projekt realizowano od września do listopada.

Zajęcia edukacyjne po wcześniejszym ukończeniu szkoleń (on-line i dwu dniowych stacjonarnych w Krakowie ) prowadziły: w Naprawie Beata Firek (bibliotekarz) i Anna Wyka (instruktor kultury); w Toporzysku Marzena Hojna-Klag (bibliotekarz) i Edyta Jeż (instruktor kultury). W każdej bibliotece zorganizowano 1 spotkanie organizacyjne i 5 spotkań edukacyjnych jak świadomie zarządzać pieniędzmi i planować swoją przyszłość. W trakcie spotkań edukacyjnych korzystano z narzędzi edukacyjnych przekazanych przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Podczas spotkań można było dowiedzieć się, jak zarządzać finansami osobistymi, czym się kierować przy wyborze oferty bankowej, jak korzystać z bankowości elektronicznej, wyszukać najtańszy produkt czy zrobić zakupy przez Internet. Udało się również zaprosić do (bezpłatnego) udziału w projekcie ekspertów bankowych, ubezpieczeniowych i prawnych, którzy odpowiadali na nurtujące pytania uczestników, a dla prowadzących pełnili rolę konsultanta merytorycznego.
Po ukończeniu cyklu spotkań każdy uczestnik otrzymał certyfikat ukończenia kursu, mini poradnik dotyczący zarządzania finansami osobistymi i pendrive z materiałami informacyjnymi.

Projekt „O finansach… w bibliotece” służył zwiększeniu u osób powyżej 50 roku życia (wraz z towarzyszącymi im osobami w wieku 18+), mieszkających na terenach wiejskich i w małych miastach, umiejętności niezbędnych do poruszania się w świecie finansów i korzystania z bankowości elektronicznej. Miał na celu także przygotowanie bibliotekarzy do prowadzenia spotkań edukacyjnych poświęconych tematyce edukacji ekonomicznej. Projekt był realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Realizatorem projektu była Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a jego założenia są zgodne z celami Programu Rozwoju Bibliotek.

źródło: UG Jordanów

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.