Z OSTATNIEJ CHWILI
Debata o bezpieczeństwie w Osielcu: wspólnie dla dobra mieszkańców / Więcej karetek i całodobowe dyżury. Powiat suski zyska na nowym planie ratownictwa medycznego / KOMUNIKAT DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU SUSKIEGO ! (czytaj dział - Ogłoszenia) / Mistrzowie ortografii wyłonieni! XXII Powiatowe Dyktando Ortograficzne w Suchej Beskidzkiej / Łucznicze Towarzystwo Sportowe Zamek Suski nominowane do tytułu Osobowość Ziem Górskich / Akt wandalizmu w Makowie Podhalańskim – zniszczona nowa ławka przy firmie Fabios / Uroczyste otwarcie drogi na Tarnawską Górę / Sucha Beskidzka z Nagrodą Grand Prix Marszałka Województwa Małopolskiego / Sucha w cieniu Wielkiej Wojny – wykład i promocja książki dr. Piotra Szczepaniaka / Kolizja z dziką zwierzyną w Stryszawie / Zaproszenie - 107. rocznica odzyskania Niepodległości w Suchej Beskidzkiej / Nowa poradnia rodzinna w Suchej Beskidzkiej! Bezpłatna pomoc dla rodzin już dostępna / Powiat suski gotowy na zimę – ustalono wykonawców utrzymania dróg powiatowych / Ostrzeżenie meteorologiczne: gęste mgły w regionie / Bezpłatna mammografia w Makowie Podhalańskim i Stryszawie / Konkurs plastyczny Barwy Niepodległej w Gminie Bystra-Sidzina / Mieszkańcy Małopolski wybierają najciekawszą inicjatywę społeczną! Wśród kandydatów także projekty z powiatu suskiego / Emerytura lub renta bez podatku? Sprawdź, dla kogo to korzystne! / Zaproszenie na uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości w Osielcu / Zespół Szkolno-Przedszkolny w Osielcu z nowymi pracowniami i wyposażeniem / Podsumowanie Wszystkich Świętych 2025 na drogach powiatu suskiego / 19-latek z powiatu suskiego zatrzymany w Oświęcimiu. Stracił prawo jazdy za nadmierną prędkość / Ogłoszenie o pracę na stanowisko Stolarz – Operator Maszyn i Urządzeń / Ogłoszenie o pracę na stanowisko Pracownik Administracji w Dziale Kadr / Sucha Beskidzka zabezpiecza się przed suszą! Powstają dwa potężne zbiorniki na wodę / Bezpieczeństwo osób starszych – szkolenie dla seniorów w Suchej Beskidzkiej / Policja podsumowała "Wszystkich Świętych" w Małopolsce / Pożar busa w Jordanowie / Sprawdź gdzie zabraknie prądu w tym tygodniu / Ostrzeżenie meteorologiczne: intensywne opady deszczu w regionie / 20 lat z pasją do tradycji: Jubileusz Zespołu Regionalnego Ziemia Suska / Strzelcy z SJS 3031 kwestowali dla Fundacji ''Niezłomni'' w Makowie Podhalańskim / Pożar budynku w pobliskich Gilowicach / Wieczorna interwencja służb w Jordanowie!
Dodano dnia 01.02.2021, 08:56
Gmina Maków Podhalański: Nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych

Dnia 01.02.2021, na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. poz. 1775, z późn. zm.) Paweł Sala – Gminny Komisarz Spisowy w Makowie Podhalańskim ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań, zwanego dalej NSP 2021.

NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Termin składania ofert: do 9 lutego 2021r.

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  • -mieć ukończone 18 lat,
  • -cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  • -posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  • -posługiwać się językiem polskim w mowie i w piśmie,
  • -nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.


Informacje ogólne:

- Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych będą rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu Miejskiego w Makowie Podhalańskim. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w SER, otrzyma login do aplikacji e-learning. Na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do aplikacji e-learning.

- Na podany w ofercie adres e-mail kandydata będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.

-Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem Urzędu Statystycznego w Krakowie – jako Zastępcą Wojewódzkiego Komisarza Spisowego. Pozostali kandydaci z listy stanowić będą rezerwę, na wypadek konieczności powołania kolejnych rachmistrzów spisowych.

Kandydat na rachmistrza powinien zapoznać się z materiałami informacyjnymi i szkoleniowymi dostępnymi w aplikacji e-learning. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu będzie posługiwał się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie będzie mógł przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.

-Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim został napisany test, w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.

-Bezpośrednio po zakończeniu egzaminu, kandydatowi na rachmistrza zostanie wyświetlony w aplikacji e-learning komunikat o liczbie uzyskanych punktów oraz o zdaniu lub niezdaniu egzaminu. Kandydat będzie miał prawo do wglądu do swojego testu.

Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany będzie do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
  • jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
  • format pliku – JPG,
  • rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30 mm, co odpowiada:
  • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
  • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.


Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

  1. 1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową);
  2. 2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
  3. 3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacjach awaryjnych, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (z powodu rezygnacji, zachorowań itp.) lub będzie zagrożone dotrzymanie terminu realizacji spisu.


Przy składaniu oferty kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza (druk do pobrania), zawierającego:

  • -dane osobowe i kontaktowe:
  • -imię (imiona) i nazwisko,
  • -datę urodzenia,
  • -adres zamieszkania,
  • -numer telefonu,
  • -adres e-mail;
  • -oświadczenie o:
    • niebyciu skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
    • posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia;
    • znajomości języka polskiego w mowie i w piśmie;
    • świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.


Składanie ofert:

-Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową urzędu: urzad@makow-podhalanski.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich).

O dacie wpływu dokumentów decyduje:
- w przypadku osobistego złożenia dokumentów w urzędzie lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu,
- w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail),
- w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym),
- w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.

Oferty kandydatów złożone po terminie lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Więcej informacji na temat spisu można znaleźć na stronie internetowej urzędu gminy oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Makowie Podhalańskim – nr tel.: 33 8749742, e‑mail: kierownik.gk@makow-podhalanski.pl


Gminny Komisarz Spisowy

Burmistrz Makowa Podhalańskiego

Paweł Sala

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.