Z OSTATNIEJ CHWILI
Pierwszy śnieg w Tatrach – trudne warunki na szlakach / Żarnówka: Samochód osobowy uderzył w budynek gospodarczy. Droga była zablokowana / OSP Kojszówka z nowym samochodem ratowniczym / Mieszkańcy Jordanowa wyszli na ulice. Domagają się budowy chodnika na ul. Gen. Maczka. (wideo) / Tarnawa Dolna zaprasza na 4. Piknik – Zakończenie Wakacji.
Dodano dnia 24.04.2023, 12:20
Azbest- dofinansowanie do unieszkodliwiania
Rozpoczęto podpisywanie umów z Mieszkańcami na dofinansowanie unieszkodliwiania i transportu wyrobów zawierających azbest. Zadanie realizowane jest przez Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej w porozumieniu z Gminami Powiatu Suskiego.

Firma odbierająca odpady wybrana w drodze postępowania przetargowego : Usługi Transportowe i Handel Jan Lorek. Unieszkodliwianie tony eternitu bez dofinansowania wynosi 414,72 zł.


Wysokość dofinansowania:

70 % kosztów unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest:

  • 40 % – budżet Gminy – (165,89 zł/t)
  • 30 % – budżet Powiatu –(124,42 zł/t)
  • 30 % –  Mieszkaniec – (124,42 zł/t)

do wykorzystania środków na ten cel.


Warunki uzyskania dofinansowania:

Aby skorzystać z dofinansowania należy zgłosić się do Starostwa Powiatowego w Suchej Beskidzkiej Wydział Środowiska (pok.113). Podczas podpisywania umowy należy przekazać informację o numerze działki ewidencyjnej z której odpad będzie odbierany.

Umowę podpisuje Właściciel nieruchomości lub osoba upoważniona przez właściciela


Zapoznaj się z wzorami dokumentów które będziesz podpisywać:

Istnieje możliwość podpisania umowy za pomocą podpisu elektronicznego ( po wcześniejszym uzgodnieniu) bez konieczności wizyty w urzędzie.


Przebieg procesu unieszkodliwiania odpadów:

  • -podpisanie umowy w Starostwie ( obejmuje całość dofinansowania przekazywaną przez Gminę i Powiat)
  • -dostarczenie przez Wykonawcę Big- bag do załadunku odpadów ( w przypadku płyt dużych, zgłaszający umieszcza płyty azbestowe na palecie pozyskanej we własnym zakresie  (nie jest dostarczana przez Wykonawcę)
  • -załadunek odpadów
  • -zgłoszenie wykonawcy pod numerem wskazanym w umowie gotowości do odbioru
  • -odbiór odpadów przez wykonawcę posiadającego samochód z podnośnikiem oraz wagą
  • -Wykonawca przesyła fakturę Mieszkańcowi na kwotę obliczoną w następujący sposób: ( ilość ton odpadów x 414,72 zł/tonę) x 30 %
  • -rozliczenie Powiatu z Gminą


Bliższych informacji udzieli:

Joanna Sajewicz tel. 33 87 57 931

Maria Fabiś tel. 33 87 57 938

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.