Z OSTATNIEJ CHWILI
Stryszawa: Poranna kolizja dwóch samochodów osobowych / Promocja publikacji 'Bene Merentes z Suchej Beskidzkiej' w Zamku Suskim / Delegacja z Jordanowa z wizytą w MSWiA. Rozmowy o bezpieczeństwie mieszkańców / Podsumowanie roku służby strażaków powiatu suskiego w OSP Sidzina / Wypadek w Zawoi. Zderzenie Renault i BMW, są osoby poszkodowane / Zaproszenie na koncert kolęd zespołu Zbyrcok i Zbyrcocek / Mgła spowije powiat suski. Wydano ostrzeżenie meteorologiczne / Babiogórska Szopka Regionalna: tradycja i twórczość w gminie Stryszawa / Zdarzenie drogowe w Palczy na DW956! / Wysoka z nowym placem sportowo-rekreacyjnym! / Kobiety Straży 2026 – siła, która inspiruje. OSP Maków Dolny rusza z 9. edycją projektu! / Osielec. Zaginął 28-letni Paweł Brzana! / Makowska Wigilia Serc (fotogaleria) / Czołowe zderzenie w Budzowie. Dwoje dzieci trafiło do szpitala / Sucha Beskidzka - Kolizja na skrzyżowaniu Zamkowej i Wadowickiej. Utrudnienia w ruchu! / Interwencja straży pożarnej w Stryszawie! / Poważne zdarzenie drogowe w Suchej Beskidzkiej / Ponad 1 mln zł dla powiatu suskiego z Funduszu Autobusowego na 2026 rok / Zdarzenie drogowe w Białce na skrzyżowaniu DK28 i DW957 / Mężczyzna oblał się nieznaną substancją w urzędzie. Szybka reakcja służb! / Rozstrzygnięcie konkursów bożonarodzeniowych w Makowie Podhalańskim
Dodano dnia 01.07.2021, 16:15
Coraz bliżej powstania nowej linii kolejowej. Pociągi z Krakowa do Zakopanego nie pojadą przez powiat suski?
Budowa połączenia „Podłęże – Piekiełko” zapewni lepszą komunikację kolejową w Małopolsce oraz na międzynarodowej trasie Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych. Inwestycja, to niezbędny krok do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz na przygotowywanej trasie „Podłęże – Piekiełko”.
PLK przygotowują połączenie kolejowe „Podłęże – Piekiełko”, które obejmuje modernizację i elektryfikację trasy Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Podstacje trakcyjne – niezbędne do elektryfikacji kolei, będą zbudowane na linii Chabówka – Nowy Sącz (nr 104).

Ogłoszono postępowania przetargowe
 na opracowanie dokumentacji projektowej i wybudowanie czterech podstacji trakcyjnych w miejscowościach: Przymłynie, Mszana Dolna, Pisarzowa oraz Limanowa na linii Chabówka – Nowy Sącz. Podstacja trakcyjna, to obiekt elektroenergetyczny, zasilany z zewnętrznego systemu, którego podstawowym zadaniem jest zasilanie kolejowej sieci trakcyjnej na określonym odcinku linii. Elektryfikacja zapewni możliwość wykorzystania pociągów elektrycznych i bardziej ekologiczny transport. Zwiększy się atrakcyjność połączeń kolejowych w Małopolsce, na trasach krajowych i międzynarodowych.

PLK kontynuują prace w zakresie I etapu inwestycji „Podłęże – Piekiełko”. Opracowywana jest dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz oraz budowy nowej trasy. To „Podłęże – Piekiełko”. Dla linii Chabówka – Nowy Sącz sporządzono dokumentację z prac geologicznych i geotechnicznych. Przygotowano projekty budowlane dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte, Rabka Zaryte – Mszana Dolna – posterunek odgałęźny Fornale oraz bocznica Klęczany – Nowy Sącz. Opracowywane są projekty wykonawcze dla odcinków Chabówka – Rabka Zaryte i bocznica Klęczany – Nowy Sącz.

Nowe połączenie – określane jako „Podłęże – Piekiełko”
, składa się z modernizowanej 75-km linii między Chabówką a Nowym Sączem oraz nowej 58-km trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna.

Realizacja przedsięwzięcia oznacza lepsze połączenia regionów południowej Małopolski (Tatry, Beskidy, Gorce) z Krakowem i innymi dużymi aglomeracjami. Sprawniejsze, wygodniejsze i szybsze będą dojazdy koleją do miejscowości turystycznych. Mieszkańcy miejscowości wzdłuż nowej linii zyskają dostęp do wygodnej komunikacji. Zwiększy się ranga przemysłowo-gospodarcza Sądecczyzny, Limanowszczyzny i Podhala.

Według analiz studyjnych, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 godziny. Inwestycja znacząco wpłynie także na transport towarów koleją.

Rozbudowana sieć kolejowa stworzy korzystne warunki dla przewozów międzynarodowych między południem a północą Europy na osi Bałtyk – Bałkany – Morze Czarne i odciąży mocno eksploatowane linie towarowe Górnego Śląska. Inwestycja wypełni także lukę w sieci komplementarnej TEN-T (Transeuropejskiej Sieci Transportowej).
Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.