Z OSTATNIEJ CHWILI
Uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości w Makowie Podhalańskim / Potrącenie osoby pieszej w Suchej Beskidzkiej! / Kolizja autobusu i samochodu osobowego w Budzowie / Zaproszenie na Zaduszki Jazzowe w Osielcu – muzyczna refleksja pełna emocji i wspomnień / Słowaccy ratownicy górscy uratowali dwóch polskich turystów w Tatrach / Razem dla Mileny Pajor - zebrano 57 418 zł i 5 euro! / Sprawdź gdzie zabraknie prądu w tym tygodniu / Wieczorne interwencje służb w Palczy i Śleszowicach / Interwencja strażaków w Żarnówce / Naprawa: samochód wpadł do rowu podczas cofania na DK28 / Zaproszenie na Wieczornicę Patriotyczną w Śleszowicach / Zespół Ziemia Suska świętuje 20-lecie na deskach Cofeina Jazz Cafe / Policja ostrzega: złodzieje nie śpią! Sprawdź, jak zabezpieczyć dom przed włamaniem / OSP Wysoka wzbogaciła się o nowy wóz strażacki / Kościół stanął w ogniu! Strażacki sprawdzian w Zembrzycach / Pożar samochodu w Grzechyni / Wybuch, pożar i ranni w Naprawie! Strażacy w akcji podczas ćwiczeń!
Dodano dnia 30.11.2024, 15:30
Likwidacja kolejowych połączeń w Makowie Podhalańskim - interweniuje pan poseł Filip Kaczyński.
Pan Poseł Filip Kaczyński wystosował interpelacje do Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka w sprawie likwidacji kolejowych połączeń dalekobieżnych w Makowie Podhalańskim.

Szanowny Panie Ministrze!

Mieszkańcy Makowa Podhalańskiego zwrócili się do mnie w sprawie wykluczenia ich stacji PKP jako punktu przejazdowego pociągów dalekobieżnych. Z chwilą wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów w grudniu br. wykluczona zostanie możliwość dojazdu ze stacji PKP Maków Podhalański do takich miast jak: Warszawa, Gdańsk, Szczecin, Poznań czy Bydgoszcz. Problem dotyczy pociągów: IC-TLK Karpaty, IC-IC Podhalanin, IC-IC Witkacy, IC-IC Malinowski, IC-IC Halny, IC-TLK Małopolska. Praktycznie z dnia na dzień mieszkańcy Gminy Maków Podhalański zostali pozbawieni możliwości podróżowania, dojazdu do pracy, dalszego rozwoju, w czasie kiedy liczba podróżnych korzystająca z dworca systematycznie wzrastała, a infrastruktura została kompleksowo zmodernizowana (parking, peron, dworzec). Pragnę podkreślić, iż Gmina Maków Podhalański planuje kolejne inwestycje w otoczeniu dworca PKP.

W związku z powyższym proszę o odpowiedź na następujące pytania:

1. Dlaczego spółki podległe Ministerstwu Infrastruktury postanowiły wykluczyć stację PKP Maków Podhalański z tras pociągów dalekobieżnych?
2. Czy Ministerstwo Infrastruktury ma w planach zamknięcie podobnych stacji jak Maków Podhalański? Jeśli tak, proszę o podanie argumentacji oraz nazw stacji.
3. Jakie rozwiązania planuje Ministerstwo Infrastruktury dla gmin w podobnej sytuacji, aby zrekompensować wykluczenie w podróżach dalekobieżnych?
4. W jakim kierunku Ministerstwo Infrastruktury zakłada rozwój polskiej kolei, w których regionach Polski? Czy wracamy do rozwoju polaryzacyjno-dyfuzyjnego lub podziału Polski na A i B?
Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.