Z OSTATNIEJ CHWILI
PSL chce znieść dwukadencyjność wójtów, burmistrzów i prezydentów miast / OSP Stryszawa świętuje 80-lecie istnienia! Gminne obchody Dnia Strażaka już 6 lipca / Pożar samochodu w Juszczynie / Cysterna z wodą pitną dostępna przy ODK – ważna informacja dla mieszkańców / Gmina Zembrzyce z dotacją w ramach programu Małopolska deszczówka 2025 / Polityka: Tusk: Opozycja atakuje, gdy państwo odzyskuje kontrolę nad granicą / Poważny wypadek w Mucharzu na DK28 / Podziękowania po Jubileuszu 80-lecia OSP Maków Dolny / Miasto Jordanów z promesą na Zrównoważony Rozwój Ekologiczny / Góralska siła jedności ! Klip do Ciebie Boga Wysławiamy / Zdarzenie drogowe w Śleszowicach / Gmina Stryszawa w obliczu kryzysu wodnego – apel Wójta do mieszkańców / Niemal setka załóg na liście zgłoszeń do Valvoline Rajdu Małopolski 2025! / Będzie gorąco. Przed nami upały!
Dodano dnia 12.05.2017, 09:20
Marszałek odpowiedział na petycję w sprawie przyszłości kolei w naszym regionie
Po spotkaniu które odbyło się 6 lutego w starostwie powiatowym, a  poświęcone było przyszłości transportu kolejowego w subregionie podhalańskim do Marszałka Województwa Małopolskiego wysłano petycję. Marszałek udzielił odpowiedzi co dalej z pociagami do Zakopanego i Żywca.
Wśród poruszonych na spotkaniu  tematów były m.in. zagadnienia dotyczące planowanego remontu linii kolejowej Skawina – Sucha Beskidzka, która na wiele miesięcy zostanie wyłączona z użytkowania. Wiele uwagi poświęcono modernizacji linii kolejowej Sucha Beskidzka - Żywiec, która w czasie remontu linii Skawina – Sucha B. mogłaby obsługiwać ruch pociągów międzywojewódzkich z Podhala przez Suchą B., Żywiec w kierunku aglomeracji śląskiej.

Podczas narady zwrócono również uwagę na problem pociągów jadących z Podhala do Krakowa, które kończą bieg na stacji Kraków Płaszów nie dojeżdżając do Krakowa Głównego, co znacznie wpływa na ograniczanie popytu na transport kolejowy między aglomeracją krakowską, a południem regionu.

Powyższe problemy jak również postulaty podjęcia działań nakierowanych na rozwój kolei w regionie zostały ujęte w treści petycji skierowanej przez starostę suskiego, nowotarskiego i żywieckiego do marszałka Małopolski.

W odpowiedzi marszałek poinformował m.in., że obecnie głównym zadaniem województwa realizacja projektu pn. Szybka Kolej Aglomeracyjna (dalej SKA). System ten zakłada uruchomienie pociągów na zmodernizowanych liniach, tak aby pasażerowie mieli dostęp do nowoczesnego transportu kolejowego, charakteryzującego się wysoką częstotliwością kursowania pociągów, cyklicznością przewozów oraz zwiększonym komfortem podróży. Obecnie funkcjonują trzy linie SKA: SKA1 Wieliczka Rynek Kopalnia - Kraków Lotnisko, SKA2 na odcinku Sędziszów - Kraków Główny, SKA3 na odcinku Kraków Główny - Tarnów. Województwo Małopolskie po zakończeniu prac modernizacyjnych planuje wydłużenie linii SKA3 do Trzebini, oraz linii SKA2 do Skawiny - po zakończeniu budowy łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki.

Ponadto z środków Regionalnego Programu Operacyjnego  Województwa Małopolskiego 2014-2020 w dalszym ciągu rozwijany będzie system Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej (dalej MKA). Należy podkreślić, że z systemu MKA mogą korzystać wszyscy mieszkańcy województwa małopolskiego, a nie tylko osoby podróżujące w obrębie aglomeracji krakowskiej. Od 16 stycznia 2017 roku na terenie całej Małopolski obowiązuje jednolita, atrakcyjna cenowo oferta biletowa pn. Taryfa Małopolska.

W odniesieniu do pociągów kończących bieg na stacji Kraków Płaszów marszałek zwrócił uwagę, że w związku z pracami inwestycyjnymi na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Główny, oraz brakiem możliwości wytrasowania wszystkich pociągów do stacji Kraków Główny, województwo małopolskie podjęło decyzję o priorytetowym traktowaniu pociągów dowożących do Dworca Głównego największą liczbę pasażerów. Z tego też względu na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Główny kursują pociągi z kierunku Wieliczki oraz Tarnowa. Cykliczność pociągów na linii SKA1 i SKA3, a także wysoka punktualność kursowania umożliwiają pasażerom dojeżdżającym z innych kierunków łatwą przesiadkę na stacji Kraków Płaszów i kontynuację podróży. Operatorzy zobowiązani są do wzajemnego honorowania biletów.

W kwestii połączenia Śląska z Zakopanem marszałek odpowiedział, iż w rozkładzie jazdy pociągów 2016/2017 tj. od 10 grudnia 2016 roku Województwo Małopolskie oraz Województwo Śląskie uruchomiły dwie pary pociągów (po jednej w piątek i niedzielę) na odcinku Żywiec - Sucha Beskidzka, obsługiwane przez operatora Przewozy Regionalne sp. z o.o. Ponadto od 29 kwietnia br. Koleje Śląskie uruchomiły komercyjnie okazjonalne połączenie Katowice - Zakopane przez Żywiec. W przypadku dużej popularności tego połączenia Województwo Śląskie oraz Województwo Małopolskie rozważą możliwość uwzględnienia tego pociągu w rozkładzie jazdy 2017/2018 w ramach umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym.

źródło: Starostwo Powiatowe w Suchej Beskidzkiej
Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image