Z OSTATNIEJ CHWILI
Sprawdź gdzie zabraknie prądu w tym tygodniu / Prawie 3 promile, kolizja z karetką i ucieczka. Szokujące zdarzenie w Makowie Podhalańskim / Zaginął 37-letni Bartłomiej Sirko z Wadowic. Policja prosi o pomoc / O. Mariusz Wójtowicz w najnowszym odcinku Pielgrzymów Nadziei/ Pożar budynku mieszkalnego w Stryszawie. Szybka akcja służb! / Dźwięki Dobroci – muzyka, która dotknęła serc i przyniosła nadzieję / Gęsta mgła - kolejne ostrzeżenie meteorologiczne dla powiatu suskiego i okolic! / Stryszawa: Poranna kolizja dwóch samochodów osobowych
Dodano dnia 09.10.2017, 15:01
Naprawa: Wizyta premier Beaty Szydło

W poniedziałek premier Beata Szydło odwiedziła Naprawę. Okazją do wizyty była inauguracja II etapu modernizacji Zakopianki. Szefowa rządu odwiedziła nasz region wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.

- Cieszę się, że inwestycja drążenia tunelu S7 jest realizowana bez przeszkód – powiedziała premier Beata Szydło, jednocześnie dziękując ministrowi Andrzejowi Adamczykowi i jego zespołowi za konsekwentne realizowanie inwestycji budowy i modernizacji popularnej Zakopianki. Budowa tunelu pod zakopianką i torami kolejowymi w Poroninie to oczekiwana od wielu lat inwestycja, która ma upłynnić ruch w newralgicznym miejscu trasy Kraków-Zakopane. W sezonie turystycznym tworzą się tu gigantyczne korki.

Pod względem geologicznym występuje tu flisz karpacki czyli niejednorodne skały przemieszane ze sobą. Na obszarze przebiegu budowanej drogi S7 Lubień – Rabka Zdrój występują łupki, iłołupki i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków. Raz są one zgodne z nachyleniem innym razem przeciwne nachyleniu. Grunty wrażliwe są na dostęp tlenu i po odkryciu szybko wietrzeją. Grubość  warstw różnych utworów wykazuje dużą różnorodność, na łupkach na skutek dopływu wody powstają płaszczyzny poślizgowe, co sprzyja ruchom osuwiskowym.  Warunki hydrologiczne w obszarze budowy tunelu są trudne: bardzo wysoki stan zwierciadła wód podziemnych w górotworze charakteryzujący się dużymi wahaniami.

Skomplikowana budowa geologiczna Karpat Zewnętrznych spowodowała wybór drążenia tunelu metodą tradycyjną, górniczą. Wykonawca, firma Astaldi  z Włoch stosuje metodę A.DE.CO.RS (analiza deformacji kontrolowanych z skałach i gruntach) czyli metodę kontrolowanej deformacji. Jest ona stosowana po raz pierwszy w Polsce, a została opracowana w latach 80 we Włoszech. Metoda ta była wykorzystana przez Astaldi w bardzo podobnych jak na „Zakopiance” warunkach gruntowych, przy budowie tunelu Marta Giulia, na linii kolejowej pomiędzy Parmą a prowincją La Spezia we Włoszech.

- Na sylwestra 2020 pojedziemy już nową zakopianką – zapowiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.




foto. premier.gov.pl
Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.