Z OSTATNIEJ CHWILI
Zatrzymani sprawcy rozboju, do którego doszło w Targoszowie / Śmigłowiec TOPR w akcji. 'Mężczyzna prawdopodobnie miał zawał' / Święto Pielęgniarek i Położnych w Sali Rycerskiej Suskiego Zamku / Komenda Powiatowa Policji w Oświęcimiu poszukuje zaginionej nastolatki / Konwent Przewodniczących Rad Powiatów Województwa Małopolskiego w powiecie suskim / Za nami powiatowy Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym / Gminy Maków Podhalański i Zembrzyce z dotacją na odnowienie miejsc pamięci narodowej / ZUS wypłacił trzynastki i wysyła listy / Pierwsze słowa Leona XIV po wyborze / Wernisaż wystawy fotograficznej Krzysztofa Toboły - 'Chwila, która jest prawdziwa' / Kardynał Robert Prevost nowym Papieżem - Leonem XIV / Mamy Papieża. Biały dym w Watykanie
Dodano dnia 09.10.2017, 15:01
Naprawa: Wizyta premier Beaty Szydło

W poniedziałek premier Beata Szydło odwiedziła Naprawę. Okazją do wizyty była inauguracja II etapu modernizacji Zakopianki. Szefowa rządu odwiedziła nasz region wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.

- Cieszę się, że inwestycja drążenia tunelu S7 jest realizowana bez przeszkód – powiedziała premier Beata Szydło, jednocześnie dziękując ministrowi Andrzejowi Adamczykowi i jego zespołowi za konsekwentne realizowanie inwestycji budowy i modernizacji popularnej Zakopianki. Budowa tunelu pod zakopianką i torami kolejowymi w Poroninie to oczekiwana od wielu lat inwestycja, która ma upłynnić ruch w newralgicznym miejscu trasy Kraków-Zakopane. W sezonie turystycznym tworzą się tu gigantyczne korki.

Pod względem geologicznym występuje tu flisz karpacki czyli niejednorodne skały przemieszane ze sobą. Na obszarze przebiegu budowanej drogi S7 Lubień – Rabka Zdrój występują łupki, iłołupki i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków. Raz są one zgodne z nachyleniem innym razem przeciwne nachyleniu. Grunty wrażliwe są na dostęp tlenu i po odkryciu szybko wietrzeją. Grubość  warstw różnych utworów wykazuje dużą różnorodność, na łupkach na skutek dopływu wody powstają płaszczyzny poślizgowe, co sprzyja ruchom osuwiskowym.  Warunki hydrologiczne w obszarze budowy tunelu są trudne: bardzo wysoki stan zwierciadła wód podziemnych w górotworze charakteryzujący się dużymi wahaniami.

Skomplikowana budowa geologiczna Karpat Zewnętrznych spowodowała wybór drążenia tunelu metodą tradycyjną, górniczą. Wykonawca, firma Astaldi  z Włoch stosuje metodę A.DE.CO.RS (analiza deformacji kontrolowanych z skałach i gruntach) czyli metodę kontrolowanej deformacji. Jest ona stosowana po raz pierwszy w Polsce, a została opracowana w latach 80 we Włoszech. Metoda ta była wykorzystana przez Astaldi w bardzo podobnych jak na „Zakopiance” warunkach gruntowych, przy budowie tunelu Marta Giulia, na linii kolejowej pomiędzy Parmą a prowincją La Spezia we Włoszech.

- Na sylwestra 2020 pojedziemy już nową zakopianką – zapowiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.




foto. premier.gov.pl
Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image