Z OSTATNIEJ CHWILI
KOMUNIKAT DLA MIESZKAŃCÓW POWIATU SUSKIEGO ! (czytaj dział - Ogłoszenia) / Mistrzowie ortografii wyłonieni! XXII Powiatowe Dyktando Ortograficzne w Suchej Beskidzkiej / Łucznicze Towarzystwo Sportowe Zamek Suski nominowane do tytułu Osobowość Ziem Górskich / Akt wandalizmu w Makowie Podhalańskim – zniszczona nowa ławka przy firmie Fabios / Uroczyste otwarcie drogi na Tarnawską Górę / Sucha Beskidzka z Nagrodą Grand Prix Marszałka Województwa Małopolskiego / Sucha w cieniu Wielkiej Wojny – wykład i promocja książki dr. Piotra Szczepaniaka / Kolizja z dziką zwierzyną w Stryszawie / Zaproszenie - 107. rocznica odzyskania Niepodległości w Suchej Beskidzkiej / Nowa poradnia rodzinna w Suchej Beskidzkiej! Bezpłatna pomoc dla rodzin już dostępna / Powiat suski gotowy na zimę – ustalono wykonawców utrzymania dróg powiatowych / Ostrzeżenie meteorologiczne: gęste mgły w regionie / Bezpłatna mammografia w Makowie Podhalańskim i Stryszawie / Konkurs plastyczny Barwy Niepodległej w Gminie Bystra-Sidzina / Mieszkańcy Małopolski wybierają najciekawszą inicjatywę społeczną! Wśród kandydatów także projekty z powiatu suskiego / Emerytura lub renta bez podatku? Sprawdź, dla kogo to korzystne! / Zaproszenie na uroczyste obchody Narodowego Święta Niepodległości w Osielcu / Zespół Szkolno-Przedszkolny w Osielcu z nowymi pracowniami i wyposażeniem / Podsumowanie Wszystkich Świętych 2025 na drogach powiatu suskiego / 19-latek z powiatu suskiego zatrzymany w Oświęcimiu. Stracił prawo jazdy za nadmierną prędkość / Ogłoszenie o pracę na stanowisko Stolarz – Operator Maszyn i Urządzeń / Ogłoszenie o pracę na stanowisko Pracownik Administracji w Dziale Kadr / Sucha Beskidzka zabezpiecza się przed suszą! Powstają dwa potężne zbiorniki na wodę / Bezpieczeństwo osób starszych – szkolenie dla seniorów w Suchej Beskidzkiej / Policja podsumowała "Wszystkich Świętych" w Małopolsce / Pożar busa w Jordanowie / Sprawdź gdzie zabraknie prądu w tym tygodniu / Ostrzeżenie meteorologiczne: intensywne opady deszczu w regionie / 20 lat z pasją do tradycji: Jubileusz Zespołu Regionalnego Ziemia Suska / Strzelcy z SJS 3031 kwestowali dla Fundacji ''Niezłomni'' w Makowie Podhalańskim / Pożar budynku w pobliskich Gilowicach / Wieczorna interwencja służb w Jordanowie!
Dodano dnia 09.10.2017, 15:01
Naprawa: Wizyta premier Beaty Szydło

W poniedziałek premier Beata Szydło odwiedziła Naprawę. Okazją do wizyty była inauguracja II etapu modernizacji Zakopianki. Szefowa rządu odwiedziła nasz region wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem.

- Cieszę się, że inwestycja drążenia tunelu S7 jest realizowana bez przeszkód – powiedziała premier Beata Szydło, jednocześnie dziękując ministrowi Andrzejowi Adamczykowi i jego zespołowi za konsekwentne realizowanie inwestycji budowy i modernizacji popularnej Zakopianki. Budowa tunelu pod zakopianką i torami kolejowymi w Poroninie to oczekiwana od wielu lat inwestycja, która ma upłynnić ruch w newralgicznym miejscu trasy Kraków-Zakopane. W sezonie turystycznym tworzą się tu gigantyczne korki.

Pod względem geologicznym występuje tu flisz karpacki czyli niejednorodne skały przemieszane ze sobą. Na obszarze przebiegu budowanej drogi S7 Lubień – Rabka Zdrój występują łupki, iłołupki i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne i duża zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków. Raz są one zgodne z nachyleniem innym razem przeciwne nachyleniu. Grunty wrażliwe są na dostęp tlenu i po odkryciu szybko wietrzeją. Grubość  warstw różnych utworów wykazuje dużą różnorodność, na łupkach na skutek dopływu wody powstają płaszczyzny poślizgowe, co sprzyja ruchom osuwiskowym.  Warunki hydrologiczne w obszarze budowy tunelu są trudne: bardzo wysoki stan zwierciadła wód podziemnych w górotworze charakteryzujący się dużymi wahaniami.

Skomplikowana budowa geologiczna Karpat Zewnętrznych spowodowała wybór drążenia tunelu metodą tradycyjną, górniczą. Wykonawca, firma Astaldi  z Włoch stosuje metodę A.DE.CO.RS (analiza deformacji kontrolowanych z skałach i gruntach) czyli metodę kontrolowanej deformacji. Jest ona stosowana po raz pierwszy w Polsce, a została opracowana w latach 80 we Włoszech. Metoda ta była wykorzystana przez Astaldi w bardzo podobnych jak na „Zakopiance” warunkach gruntowych, przy budowie tunelu Marta Giulia, na linii kolejowej pomiędzy Parmą a prowincją La Spezia we Włoszech.

- Na sylwestra 2020 pojedziemy już nową zakopianką – zapowiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.




foto. premier.gov.pl
Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.