Dodano dnia 13.01.2020, 10:06
Zmiany w przepisach dotyczących dowodów osobistych
Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Centralnym Ośrodkiem Informatyki, na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw, w ramach Systemu Rejestrów Państwowych uruchomiło rejestr danych kontaktowych (RDK).
Rejestr danych kontaktowych będzie obsługiwany poprzez aplikację Źródło, e-usługę oraz zewnętrzne usługi sieciowe. Każdy pełnoletni obywatel, posiadający numer PESEL będzie mógł przekazać swoje dane kontaktowe do nowego rejestru, składając wniosek o dowód lub wniosek o przekazanie danych do rejestru.

Od dnia 12 stycznia 2020 roku w przypadku zawiadomienia organu uprawnionego do prowadzenia dochodzeń albo wszczęcia przez ten organ z urzędu czynności dotyczących nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych posiadacza dowodu osobistego, posiadacz dowodu osobistego może zgłosić ten fakt organowi dowolnej gminy w celu unieważnienia posiadanego dowodu osobistego.

Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image