Z OSTATNIEJ CHWILI
Bezpieczeństwo w szkołach pod szczególnym nadzorem. Do działań włączyła się ABW. / Nowy plac zabaw przy przedszkolu już gotowy. W Suchej Beskidzkiej powstają kolejne miejsca rekreacji. / Zakończenie sezonu Moto Szroty 2026 w Suchej Beskidzkiej / Zdarzenie z udziałem rowerzystki i dziecka w Suchej Beskidzkiej. / Złote Gody w Suchej Beskidzkiej. Dziewięć par małżeńskich świętowało 50-lecie wspólnego życia. / Utrudnienia - serpentyny na Przysłopiu. Interweniują służby. / Moto Szroty 2026 przyciągają gości z Warszawy. Ekipa WWL melduje się w Suchej Beskidzkiej! / Pożar zakładu produkcyjnego i lasu. Gminne ćwiczenia strażaków w Kukowie. / Jubileuszowy XXV Powiatowy Hubertus w Makowie Podhalańskim. Gonitwa za lisem i jeździeckie emocje. / Dwie osoby w szpitalu po wypadku w Stryszawie. Policja podaje szczegóły / Samochodowe widowisko w Suchej Beskidzkiej. Przed nami Zakończenie sezonu Motoszroty 2026 / Incydent w Choczni i niepokojące zgłoszenie z Wadowic. 12-latek groził koledze nożem. / Podbabiogórska Sztuka w Folwarku Toporzysko. Rzemiosło, warsztaty i loteria z nagrodą główną!
Dodano dnia 07.03.2017, 15:37
Jeśli masz wymieniony piec, nie zapłacisz podatku

Od 1 stycznia 2018 r. w Suchej Beskidzkiej wejdzie w życie kolejne udogodnienie dla osób, które wymienią stare piece na nowe ekologiczne. Rada Miasta zadecydowała o przyjęciu uchwały zwalniającej od podatku od nieruchomości osoby, które w swoich domach zainstalują lub już zainstalowały piec centralnego ogrzewania na ekologiczne źródła tj. ogrzewanie gazowe, elektryczne, olejowe, pompy ciepła, kotły 5 klasy na węgiel lub na biomasę.

Celem realizowanego od kilku lat w Suchej Beskidzkiej Programu Ograniczania Niskiej Emisji jest systemowe ograniczenie emisji szkodliwych dla atmosfery substancji, poprzez kompleksową likwidację istniejących, nieefektywnych źródeł ciepła. Oprócz źródeł zanieczyszczeń przemysłowych i komunikacyjnych, znaczącym elementem kształtującym stan powietrza w sezonie grzewczym jest między innymi tzw. niska emisja z kominów o wysokości poniżej 40 m. Działania z zakresu ograniczania tego rodzaju emisji są od dawna priorytetowymi w realizacji polityki ekologicznej gminy. Poza dofinansowaniem z programu PONE właściciele zlokalizowanych w Suchej Beskidzkiej nieruchomości, którzy zdecydują się na wymianę starego kotła grzewczego na nowy, zgodny z ekoprojektem, otrzymują dofinansowanie z budżetu gminy - 2 tys. zł w przypadku instalacji nowego kotła klasy 5- tej na ekogroszek lub biomasę oraz 3 tys. zł w przypadku montażu kotłowni gazowej.

Od 2011 zlikwidowano prawie 1400 starych, niskosprawnych palenisk węglowych. Dzięki temu Sucha Beskidzka wymieniana jest na czele miast, które najskuteczniej radzą sobie z ograniczeniem niskiej emisji i wywiązują się z przyjętych zobowiązań zawartych w programie ochrony powietrza województwa małopolskiego.

W 2016 roku koszt przeprowadzonych modernizacji źródeł ciepła wyniósł 3,4 mln zł, przy czym zadania te zostały dofinansowane w kwocie 1,4 ml. zł, a powietrze przestało zatruwać blisko 550 starych kotłów, które zostały zastąpione 77 nowymi ekologicznymi kotłowniami.
Jednak Miasto stawia w ochronie środowiska nie tylko na wymianę starych pieców. Na szeroką skalę prowadzone są inwestycje podnoszące efektywność należących do zasobów Gminy budynków użyteczności publicznej, np. termomodernizację. Na ten cel wydano w ostatnich trzech latach blisko 2,5 mln zł.

Od 1 stycznia 2018 r. każdy kto wymieni piec centralnego ogrzewania na ekologiczne źródła tj. ogrzewanie gazowe, elektryczne, olejowe, pompy ciepła, kotły 5 klasy na węgiel lub na biomasę będzie mógł uzyskać zwolnienie z obowiązku płacenia podatku od nieruchomości. Skorzystają także mieszkańcy, którzy już ogrzewają swój dom wykorzystując jedno z powyższych rodzajów źródeł ogrzewania. Uchwała przewiduje zwolnienie od podatku nowo wybudowane nieruchomości mieszkalne wyposażone w nowoczesny i ekologiczny system grzewczy, użytkowane po 1 stycznia 2018 r.

Wysokość podatku od powierzchni mieszkalnych wynosi obecnie w Suchej Beskidzkiej 58 groszy za metr kwadratowy.

Zwolnienie z podatku obowiązywać będzie w latach 2018 – 2022, począwszy od dnia 1 stycznia następującego po roku po złożeniu deklaracji lub informacji podatkowej przez właściciela budynku.

Ulga nie będzie dotyczyła instytucji oraz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.