Z OSTATNIEJ CHWILI
Trzy projekty w finale Budżetu Obywatelskiego 2026 w Jordanowie / Nowa obwodnica Zatora - koniec z korkami? / Sukces gimnastyczek z Suchej Beskidzkiej na Mistrzostwach Europy / Sucha Beskidzka - Pomoc żywnościowa dla mieszkańców / Jak trafić do nowej siedziby GOPS w Jordanowie? / Szkoła w Wysokiej stawia na komfort uczniów – zakończono remont łazienek / 26 sierpnia wspominamy ppłk. Tadeusza Semika.
Dodano dnia 18.08.2022, 13:41
Sucha Beskidzka: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej przyjmuje wnioski o wypłatę dodatku węglowego
Burmistrz Miasta Sucha Beskidzka informuję, że  17 sierpnia weszło w życie Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 sierpnia br. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego.

W Suchej Beskidzkiej do obsługi wniosków wyznaczony został Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, mający siedzibę w budynku Urzędu Miasta Sucha Beskidzka. Dokumenty można składać w pokojach nr 13 i 14 na parterze, w godzinach pracy urzędu.

Dodatek węglowy w wysokości 3.000,00 zł przysługuje prowadzącym gospodarstwo domowe, w którym głównym źródłem ogrzewania jest kocioł na paliwo stałe (węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego), kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe zasilane paliwami stałymi. Co ważne musi ono być wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków!

W przypadku gdy wniosek o wypłatę dodatku węglowego dla gospodarstwa domowego wieloosobowego złożyła więcej niż jedna osoba, dodatek ten przyznawany jest wnioskodawcy, który złożył taki wniosek jako pierwszy. Ponadto na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w terminie do dnia 30 listopada 2022 r., wnioski złożone po tym terminie pozostawione zostaną bez rozpatrzenia.

Wniosek o wypłatę dodatku węglowego składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej ten wniosek, na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na skrzynkę ePUAP: /mops_suchabeskidzka/skrytka. W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku węglowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.

Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw.

 

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.