Z OSTATNIEJ CHWILI
MKS Babia Góra z Pucharem Burmistrza Miasta Sucha Beskidzka / Spowodowała kolizję i odjechała z miejsca zdarzenia ! / Sidzina - Wypadek z udziałem motocyklisty / Kolizja samochodowa w Makowie Podhalańskim / Tymczasowy areszt dla 35-latka, który zaatakował znajomego siekierą ! / Wernisaż 19. Wystawy Środowiskowej w Galerii Sztuki Zamek. (wideo) / Jachówka: Apel Pamięci - Wyruszył VI Rajd im. ppor. Jana Sałapatka i ppor. Mieczysława Zaręby (foto/wideo) / Ruszyła Jubileuszowa Pielgrzymka Młodzieżowych Drużyn Pożarniczych gminy Budzów. (foto/wideo).
Dodano dnia 05.06.2024, 11:10
Sucha Beskidzka otrzyma unijne wsparcie dla straży kontrolujących przepisy ochrony środowiska.
Sucha Beskidzka – to jedna z 29 jednostek samorządu terytorialnego, które otrzymają wsparcie m.in. na doposażenie straży gminnych i międzygminnych w zakresie przeprowadzanych kontroli przestrzegania przepisów ochrony środowiska.

Podczas wtorkowego posiedzenia Zarząd Województwa Małopolskiego wybrał do dofinansowania projekty w ramach Działania 2.5 Wdrażanie Programu Ochrony Powietrza. Typ projektu A: Zapewnienie wyposażenia sprzętowego straży gminnych/ międzygminnych w zakresie przeprowadzanych kontroli przestrzegania przepisów ochrony środowiska w gminach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027.


Łącznie w ramach naboru wybraliśmy do dofinansowania 29 zadań na kwotę ponad 15,5 mln złotych. Środki te pozwolą na zakup niezbędnego wyposażenia, wzmocnienie potencjału straży gminnych i miejskich w zakresie przestrzegania przepisów ochrony środowiska i ochrony powietrza - podkreśla marszałek Witold Kozłowski.

Kwota alokacji przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach tego konkursu wynosiła 24 mln zł wyłącznie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Postępowanie realizowane było w trybie naboru otwartego.

Łącznie w ramach naboru Zarząd Województwa Małopolskiego wybrał do dofinansowania 29 zadań na łączną kwotę dofinansowania ponad 15,5 mln zł.

  • Liczba zakupionych pojazdów służących kontroli jakości powietrza – 30 szt.
  • Liczba urządzeń pomiarowych służących kontroli jakości powietrza – 216 szt.
  • Infrastruktura paliw alternatywnych (punkty tankowania/ładowania) – 14 szt.
  • Sfinansowane w ramach projektów zostaną etaty strażników gminnych – 25 szt.
Dodaj komentarz
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Captcha image