Z OSTATNIEJ CHWILI
Akcja Stroisz 2025: Straż Leśna wzmaga kontrole – posypią się mandaty! / Zaproszenie na XXII Koncert Noworoczny w Suchej Beskidzkiej / Kolizja ciągnika z samochodem osobowym w Sułkowicach / Nieprzytomna kobieta, awanturnik i narkotyki – mieszkańcy powiatu suskiego w rękach policji! / Sucha Beskidzka - Gdzie prawidłowo wyrzucać ubrania i obuwie? / Zawoja z dofinansowaniem na ochronę ludności i obronę cywilną / Akt wandalizmu na obiekcie GKS Świt Osielec / Pogoda w Małopolsce - Raczej nie zapowiada się na słońce... (24. 10. 2025) / Orlik w Makowie Podhalańskim znów otwarty! / Postępy przy budowie żłobka w Stryszawie – inwestycja nabiera kształtów / Powiat suski stawia na zieloną energię – podpisano umowę dla projektu Klastra Energii Brama Podhala / Zaproszenie na warsztaty kulinarne 'Kapusta rządzi, tradycja łączy' w Grzechyni / Akcja ratunkowa na Jeziorze Mucharskim. Ktoś miał sporo szczęścia... / Wypadek w Sidzinie – auto wypadło z drogi, w środku dzieci i przyszła mama / Zamek Suski opanowany przez miłośników gier i historii
Dodano dnia 23.10.2025, 15:13
Świadome decyzje – bezpieczny senior !
Oszuści wykorzystują wiele technik, które mają osłabić czujność i wymóc szybkie, bezrefleksyjne działanie. Plagą są tzw. oszustwa na wnuczka, na policjanta czy na pracownika ZUS.

W ostatnim czasie w naszym regionie popularne było oszustwo na pracownika ZUS i policjanta. Przestępca dzwonił do ofiary i podawał się za pracownika Zakładu. Tak zdobywał jej adres i poznawał sytuację materialną. Potem udając policjanta namawiał do przekazania pieniędzy, aby ująć sprawcę na „gorącym uczynku”. W ten sposób oszukani zostali starsza kobieta z Krakowa i małżeństwo seniorów z powiatu suskiego.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych apeluje do wszystkich klientów, a w szczególności do osób starszych, o zachowanie szczególnej ostrożności podczas rozmów telefonicznych. Informacje przekazywane w ten sposób mogą zostać wykorzystane na ich niekorzyść. Przy tej okazji warto przypomnieć, że ZUS nigdy:

- nie prosi o podanie danych wrażliwych w czasie rozmowy telefonicznej,

- nie prosi o podanie danych osobowych mailem, SMS lub przez komunikatory internetowe,

- nie wysyła linków do logowania ani do weryfikacji danych w wiadomościach tekstowych.

 

Wystarczy chwila nieuwagi, by dać się zmanipulować przestępcom. Dlatego podczas organizowanych w całym kraju spotkań w ramach Dni Seniora 2025 Zakład Ubezpieczeń Społecznych wspólnie z partnerami przekazuje wiedzę o tym, jak zabezpieczyć się przed wyłudzeniami.

 

Więcej informacji o bezpieczeństwie w życiu codziennym i w internecie, a także finansowym i zdrowotnym można znaleźć w najnowszym wydaniu „ZUS dla Seniora”:

https://www.zus.pl/documents/10182/1667848/2584_25_ZUS+dla+Seniora+nr+3_2025_WCAG2.pdf/55c34530-6a75-49f5-96bc-6ef916bf8b73?t=1758635551176

 

Jedną z instytucji, która od wielu lat współpracuje z ZUS, jest Polska Policja. W podkaście „ZUS na głos” na kanale „Elektroniczny ZUS” w serwisie YouTube można obejrzeć rozmowę z podinsp. Jackiem Rybickim z Biura Prewencji Komendy Głównej Policji. Ekspert zauważa między innymi, że przestępcy, którzy korzystają z oszustwa „na legendę”, nie celują już tylko w seniorów - wzrósł odsetek osób młodszych.

Cała rozmowa:

 

A co jeszcze ZUS przygotował z okazji Dni Seniora 2025? Można sprawdzić na zus.pl:

https://www.zus.pl/dni-seniora-2025

Komentarze
Redakcja Portalu PowiatSuski24.pl informuje, że nie odpowiada za treść komentarzy użytkowników.
Portal zaznacza sobie prawo do usuwania komentarzy, bez uprzedzenia osoby komentującej. Pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy.
Komentowanie tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników.
Zaloguj się lub zarejestruj się jeśli jeszcze nie posiadasz konta.